لزوم برنامه ریزی بهتر برای طلاب جوان در دوره مدیریت جدید حوزه 


لزوم برنامه ریزی بهتر برای طلاب جوان در دوره مدیریت جدید حوزه 

عضو جامعه مدرسین حوزه خواستار شد؛
لزوم برنامه ریزی بهتر برای طلاب جوان در دوره مدیریت جدید حوزه
حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: در دوره مدیریت جدید حوزه های علمیه شاهد برنامه ریزی بهتر و منسجم تر برای طلاب جوان به منظور آماده کردن آن ها برای فعالیت های علمی و تبلیغی باشیم.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک به آیت الله اعرافی به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه اظهار داشت: به لطف الهی در مدیریت سابق حوزه کارها به خوبی انجام شده و وضعیت حوزه های علمیه از جهات علمی و اخلاقی موفق بوده است.

وی افزود: آیت الله حسینی بوشهری انصافاً اقدامات بسیار خوبی را انجام داد که ان شاءالله در دوره مدیریت جدید آن برنامه ها با قدرت بهتر ادامه یابد و منشا آثار و برکات بیشتری در سطح حوزه های علمیه شود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی لازم است که برنامه ریزی بهتر و منسجم تری را در حوزه شاهد باشیم که هم طلاب و فضلا و هم اساتید و مدرسین بهتر بتوانند اهداف کلان و متعالی حوزه را محقق سازند.

وی گفت: درباره طلاب جوان ما باید از همان سال های ابتدایی تحصیل، طوری برایشان برنامه مشخص کنیم که سال به سال بر توانمندی های علمی، تبلیغی، قلمی شان افزوده شده و بتوانند به خوبی حق سربازی ولی عصر(عج) را ادا کنند.

آیت الله فقیهی یادآور شد: همچنین نباید از اهمیت مساله تبلیغ در حوزه غفلت کرد و برنامه ریزی داشت تا هم اساتید و هم طلاب و فضلا در زمان های لازم به امر هجرت و تبلیغ بپردازند و البته در این خصوص یک سری مشوق ها و امتیازاتی در نظر گرفته شود که افراد انگیزه بهتری داشته باشند.

وی بیان داشت: به هر حال باید طوری در حوزه  برنامه ریزی کرد که هم در جهت علمی و هم به خصوص اخلاقی و معنوی، طلاب رشد کرده و بتوانند در خدمت به اسلام و در مسیر نشر معارف اهل بیت(ع) موفق باشند.

وی گفت: این مساله برنامه ریزی دقیقی می طلبد که با درایت خاصی توام باشد تا هم اهداف در بعد سیاسی و اجرایی حفظ شود و هم بُعد معنوی و علمی و تقوایی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از جهت سیاسی ، باید در مسیر حفظ و تقویت روحیه انقلابی کار کرد و نظرات مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید را حتماً مورد توجه جدی قرار داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *