تعمیق و بسط فرهنگ دینی، لازمه رهایی از ولنگاری فرهنگی است 


تعمیق و بسط فرهنگ دینی، لازمه رهایی از ولنگاری فرهنگی است 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: 
تعمیق و بسط فرهنگ دینی، لازمه رهایی از ولنگاری فرهنگی است
حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعمیق و بسط فرهنگ دینی را لازمه رهایی از وضعیت ولنگاری فرهنگی و رفع نگرانی های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ دانست.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به دغدغه ها و نگرانی های جدی مقام معظم رهبری نسبت به اوضاع فرهنگی کشور که به ویژه در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس دهم نکات مهمی درباره آن بیان فرمودند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با درایت و دوراندیشی خاص خود نه فقط در این دیدار که معمولاً در بسیاری از دیدارها و سخنرانی ها به اهمیت و حساسیت موضوع فرهنگ می پردازند که این رویه و سیره باید در گفتار و به ویژه عمل سرلوحه فعالیت مسئولان کشور قرار گیرد.

وی افزود: آنچه ضرورت دارد این که مردم باید با ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی و انسانی به خوبی آشنا شوند چه آن که این مساله هم مورد تاکید خدا و انبیا و اولیای الهی است و هم این که همه بزرگان و علما و مراجع به خصوص مقام معظم رهبری خواستار تحقق آن هستند.

استاد حوزه  یادآور شد: البته طبعاً گفتن این مباحث ساده و راحت است اما مهم آن است که بتوانیم به برنامه های فرهنگی و عمل کرده و دغدغه های رهبری و دیگر بزرگان را مرتفع سازیم.

عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: در این راستا به ویژه خودمان در درجه اول عامل باشیم، به این معنی که هر کسی در درجه اول خودش و خانواده و بستگانش مقید به رعایت اصول فرهنگ اسلامی و انسانی در محیط پیرامونی اش باشد و به وظایف انسانی و اسلامی خود به درستی عمل کند.

وی گفت: بی شک در این جهت حضور در مجالس مذهبی می تواند بسیار مفید باشد و در هوشیاری و بیداری انسان موثر واقع گردد.

آیت الله فقیهی یادآور شد: شکی نیست که از شعار دادن صرف و حرف زدن به تنهایی چیزی محقق نمی شود بلکه می بایست همه مردم به ویژه همه نهادهای دولتی و خصوصی و رسانه ها در این جهت یک دست شده و به اجرای برنامه های اسلامی در جامعه اهتمام ورزند.

وی گفت: به عنوان مثال اگر در هر وزارتخانه و مجموعه ای مساله نماز و حجاب اهمیت داده شود و مسئولان و کارمندان دولت پیشگام باشند ، خود به خود جامعه نیز در این راستا تا حدود زیادی گرایش به این مسایل پیدا می کند.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: به خصوص صدا و سیما و دیگر رسانه های جمعی در این باره نقش مهمی ایفا می کنند و باید بکوشند که در برنامه ها و مطالب و محتواهای رسانه ای و فرهنگی خود به تقویت فرهنگ دینی کمک کنند.

وی افزود: این که رهبر معظم انقلاب، دردمندانه عبارت ولنگاری فرهنگی را نشان می دهد ، وظیفه مردم و مسئولان و نخبگان و رسانه ها را در جهت مقابله با مظاهر بی دینی و غفلت و کوتاهی نسبت به امور شرعی مضاعف می کند.

این استاد حوزه در خاتمه خواستار مطالبه گری این مسایل از سوی رسانه ها و مردم شد و گفت: بدون تردید هر چقدر که فساد و بی بند و باری در جامعه گسترش یابد به همان میزان ما از روحیه و اهداف انقلابی خود دور شده ایم و این خطر جدی برای کیان و هویت جامعه اسلامی است، چه آن که قبل از هر چیز اساساً روحیه انقلابی با تقوا و ایمان هماهنگ می باشد و ما اگر می خواهیم مملکت انقلابی باشد و انقلابی بماند باید با فساد به هر شکل آن اعم از اخلاقی و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و غیره مبارزه کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *