علمای مسلمان و حوزه های علمیه به محکومیت جنایات اخیر در کشمیر بپردازند


علمای مسلمان و حوزه های علمیه به محکومیت جنایات اخیر در کشمیر بپردازند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: 
علمای مسلمان و حوزه های علمیه به محکومیت جنایات اخیر در کشمیر بپردازند
حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در برهه حساس کنونی علمای مسلمان دنیا و حوزه های علمیه شیعی و اسلامی می بایست به محکومیت جنایات اخیر در کشمیر بپردازند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن محکومیت کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم کشمیری از سوی دولت و ارتش هند اظهار داشت: مساله ای که متاسفانه در کشمیر اتفاق افتاده است، جنایت علیه بشریت و انسانیت است و بر اساس آموزه های دینی ما اگر یک انسان بی گناه کشته شود، مانند این است که گویا تمام انسان ها کشته شده اند.

وی با اشاره به این که ظلم و ستم هیچ گاه پایدار نیست، افزود: در تمام حکومت ها ممکن است یک مدتی ظلم باشد و ظالم به ظاهر به اهداف خود برسد اما تجربه تاریخی و سنت الهی بر این است که ظلم پایدار نیست، بلکه هر حکومتی که مبتنی بر مردم و اراده آن ها باشد پایدار خواهد بود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر در کشمیر مسلمانانی که اعتراض به حکومت داشته و جز حرف حق و مطالبات به حق خود چیز خاصی بیان نکرده اند، مورد ظلم و ستم واقع شده و جمعی از آن ها کشته و یا مجروح شده اند.

وی گفت: اقدام ارتش هند در سرکوب شدید اعتراضات با هیچ قانون بشری تطابق ندارد و از این رو نه فقط مسلمین و علمای اسلامی بلکه همه مردم دنیا و عدالت طلبان باید با آن به شدت مخالفت کرده و اعتراض خود را بیان دارند.

عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: در واقع همه دولت ها و کشورهایی که ادعای طرفداری از عدالت و حقوق بشر دارند باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند و به خصوص نخبگان کشور و افراد صاحب نفوذ جلوی این کشتارهای بی رحمانه را بگیرند.

آیت الله فقیهی بیان داشت: همچنین حوزه های علمیه شیعه و جهان اسلام نیز باید این اقدام جنایتکارانه را محکوم کنند چه آن که اگر همه محکوم کنند دولت هند تحت فشار روانی قرار می گیرند چرا که می بیند دنیا آن ها را محکوم کرده است.

وی افزود: از این رو ما از همه اندیشمندان و صاحبان فکر از هر دین و مذهبی می خواهیم که این جنایت را که بر خلاف عقل و عدالت بشری است محکوم کنند تا دیگر شاهد تداوم این قبیل اقدامات ضد انسانی نباشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *