حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد: ظلمی که اهل بیت(ع) مستحق آن نبودند.


حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد: ظلمی که اهل بیت(ع) مستحق آن نبودند.

, ,

 حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ تاریخ گواه می دهد که خلفای بنی امیه، آل زبیر و بنی مروان از هیچ جنایت و ظلمی علیه اهل بیت(ع) و امام سجاد(ع) ابا نداشتند و دائم هم این کار را انجام می دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در مراسمی که در منزل آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد، گفت: سعادت و شقاوت واژه های قرآنی است و انسان باید طوری زندگی کند که در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

سخنران این مراسم با اشاره به عوامل سعادت بیان داشت: از جمله این راه ها تفکر است. در احوالات جناب اباذر غفاری از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که فرمودند«کَانَ أَکْثَرُ عِبَادَهِ أَبِی ذَرٍّ رَحْمَهُ اَللَّهِ عَلَیْهِ خَصْلَتَیْنِ اَلتَّفَکُّرَ وَ اَلاِعْتِبَارَ. امام صادق علیه السلام فرمود: بیشتر عبادت اباذر خدایش رحمت کند، تفکر و عبرت گرفتن بود».

وی بیان داشت: بر اساس منابع دینی ما، فکر و تفکر سبب نجات انسان است و چه بسا بعضی ها این گونه عمل کردند و اهل نجات و سعادتمند شدند.

سخنران این مراسم اضافه کرد: از دیگر عواملی که سبب سعادت می شود، حسابگری از اعمال است. انسانی که در طول روز اعمال خود را می سنجد و سبک و سنگین می کند و خود را معرض سنجش قرار می دهد، او سعادت می شود چرا که با این سنجش از اعمال نادرست خود آگاه و در صدد رفع آن بر می آید.

وی باور و اعتقاد به معاد و حسابرسی در روز قیامت را از دیگر عوامل سعادت دانست و بیان داشت: توجه به هر کدام از این موارد می تواند سبب خیرات زیادی در زندگی انسان شود و او را به آنچه که به دنبالش است، برساند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که اهل بیت(ع) همواره برای سعادت انسانها در جامعه تلاش کرده اند و در این راه سختیهای زیادی دیده و متحمل شده اند، بیان داشت: وقتی به زندگی هر یک از این بزرگواران از پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) تا امام حسن عسکری(ع) و به خصوص امام سجاد(ع) نگاه می کنیم، متوجه این حقیقت می شویم که اهل بیت(ع) همواره غمخوار مردم بوده و در جهت سعادت آنها تلاش می کردند با این که همواره از سوی دستگاه های ظلم و ستم بنی عباس و بنی مروان و آل زیاد در تحت فشار بودند.

وی افزود: در ایام محرم است، اهل بیت(ع) و به خصوص امام سجاد(ع) همواره از سوی دستگاه بنی امیه مورد ظلم قرار گرفته اند و اجازه نمی دادند، امام معصوم(ع) به راحتی بتواند با مردم و شیعیان در ارتباط باشند.

سخنران این مراسم بیان داشت: تاریخ گواه می دهد که خلفای بنی امیه، آل زبیر و بنی مروان از هیچ جنایت و ظلمی علیه اهل بیت(ع) و امام سجاد(ع) ابا نداشتند و دائم هم این کار را انجام می دادند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *