آیت الله فقیهی: رعایت فرهنگ حجاب و عفت، جامعه را از سقوط و فساد نجات می دهد


آیت الله فقیهی: رعایت فرهنگ حجاب و عفت، جامعه را از سقوط و فساد نجات می دهد

, ,
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ اگر جامعه از فرهنگ عفاف و حجاب دور و نسبت به آن بی تفاوت شود، این مسئله سبب سقوط کرامت انسانی و نتیجه آن از هم پاشی خانواده های اسلامی و جامعه و کشور می شود.

آیت الله فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مسئله عفاف و حجاب و رعایت آن در جامعه اسلامی، حفظ کرامت جوامع انسانی را، در حفظ و رعایت فرهنگ عفاف و حجاب دانسته و گفت: اگر جامعه از فرهنگ عفاف و حجاب دور و نسبت به آن بی تفاوت شود، این مسئله سبب سقوط کرامت انسانی و نتیجه آن از هم پاشی خانواده های اسلامی و جامعه و کشور می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که عفّت در میان اهل بیت(ع) هم دارای جایگاه ویژه‌ای است، به اهمیت عفاف و پاکدامنی، در سیره و سخن حضرت زینب(س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت زینب(س) با الهام از پیام آسمانی قرآن و بنا بر آموزه‌های پیامبر(س) و اهل‌بیت(ع)، حجاب‏ و عفت را مانند گوهری ارزشمند برای یک زن مسلمان می‌دانست.

وی با اشاره به نقش والدین در حفظ عفاف و حجاب فرزندان، اظهار داشت: اهمیت این مسئله زمانی مشخص می‌شود که به نقش عفیفانه پدر در مراقبت از عفاف دختر توجه شود اما متأسفانه امروزه برخی خانواده‌ها نسبت به موضوع غیرت پدر و مراقبت از عفت دختران بی‌تفاوت شده‌اند.

استاد حوزه یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه امروز را، کم‌رنگ شدن حجاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: اگر چه بسیاری از خانواده‌ها به مبانی دینی و ارزشی باور دارند، اما اگر آنان به زندگی عفیفانه حضرت زینب(س) که یکی از بهترین الگوهای جامعه است، توجه کنند؛ یقیناً در سبک زندگی خود تجدیدنظر خواهند کرد.

آیت الله فقیهی گفت: اگر بخواهیم در زمینه عفاف و حجاب کار موثری در جامعه انجام دهیم نیازمند این هستیم بسترهای لازم را هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی آماده کنیم و اقدامات زیربنایی را انجام دهیم و لازمه این کار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها است که با محوریت مردم کار انجام دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *