آیت الله فقیهی: حیاء و عفت سبب سلامت جامعه می شود


آیت الله فقیهی: حیاء و عفت سبب سلامت جامعه می شود

,

تصاویر/ دیدار رییس سازمان تبلیغات قم با آیت الله فقیهی

حوزه/ امام صادق علیه السلام در روایتی در مورد جایگاه عفت و حیاء فرمودند «لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه» یعنی کسی که حیا ندارد، ایمان ندارد.

آیت الله فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به یکی از ویژگی های حضرت در مورد عفت و حیا، گفت: عفت و حیا یکی از مهمترین دستورات دین اسلام است که باعث حفظ دین می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: در روایتی امام صادق علیه السلام در مورد جایگاه عفت و حیاء فرمودند، «لا ایمان لمن لا حیاء له» یعنی کسی که حیا ندارد، ایمان ندارد.

این استاد حوزه عنوان کرد: متأسفانه نگاه غالب جوامع غربی به زن، نگاه ابزاری است و زن را مانند کالایی می دانند که وسیله رسیدن به تمایلات دنیایی و رسیدن به ثروت است. این نگاه باعث پایین آمدن ارزش زن شده است و عفت و حیا را از آنها گرفته و بانوان را وادار به کارهایی می کند که موجب کاهش جایگاه و ارزش زن می‌شود.

آیت الله فقیهی بیان داشت: در اسلام اصلا چنین نگاهی به هیچ وجه تأیید نشده و توصیه به حفظ عفت و حیای بانوان شده تا کرامت و جایگاه والای آنان حفظ شود.

این استاد حوزه افزود: بانوان نمونه ای در طول تاریخ بوده اند که از این جهت می توانند الگو باشند. یکی از آنها حضرت فاطمه معصومه (س) است که از جهت عفت و حیا نمونه بوده اند و الگوی بسیار خوبی برای بانوان امروز هستند. ایشان در مقاطع مختلف زندگی و حتی در دوران سخت سفر به قم و تحمل بیماری، عفت و حیا را فراموش نکرده و همواره بر آن تأکید داشتند.

وی بیان داشت: امید است همه بانوان به جای الگوگیری از چهره های مشهور غربی، با الگوگیری از آن بانوی نمونه، قدر جایگاه خود را بدانند و خود را وسیله رسیدن دیگران به مقاصد سوء دنیایی نکنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *