آیت الله فقیهی: تسخیر سفارت آمریکا روز مبارزه ملت ایران بر ضد استعمار است


آیت الله فقیهی: تسخیر سفارت آمریکا روز مبارزه ملت ایران بر ضد استعمار است

, ,

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فقیهی در درس خارج اصول خود که در مدرسه مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی در قم برگزار شد، ضمن تبریک روز ۱۳ آبان به دانش آموزان و جوانان متعهد و انقلابی، این حرکت را بسیار بزرگ و غرور آفرین دانست.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تسخیر سفارت آمریکا، یکی از مهم‌ترین رویدادها در تاریخ مبارزات ملت ایران بر ضد استعمار است عنوان کرد: در آن روز امام راحل از اشغال لانه جاسوسی حمایت کردند و آن را انقلابی بزرگ‌تر پس از سرنگونی استبداد پهلوی نامید و آمریکا را شیطان بزرگ لقب داد.

وی عنوان کرد: در واقع، با پیروزی انقلاب اسلامی، استبداد و با تسخیر سفارت امریکا، استعمار از ایران ریشه کن شد.

آیت الله فقیهی با بیان این که پیروزی انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره)، سردمداران کاخ سفید را به وحشت انداخت و سفارت خانه آمریکا، برای از بین بردن نهال نوپای انقلاب از پا ننشست اضافه کرد: تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان، در قطع دست آمریکا از دخالت در ایران و پایان سلطه قدرتمندانه آن نقش مهمی داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهارداشت: در واقع، اشغال سفارت آمریکا در تهران سبب شد تا یکی از اهداف نخستین انقلاب اسلامی، یعنی مقابله با گسترش نفوذ آمریکا در کشور، هر چه بیش‌تر تحقق یابد.

وی در ادامه همه را به تقوای الهی و حفظ آبروی مؤمن دعوت کرد و بیان داشت: امروز به راحتی بعضی ها آبروی دیگران را در فضای مجازی می برند. وقتی جرم کسی ثابت نشده، چرا باید فضای مجازی محل آبرو ریختن و رسوا کردن دیگران باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *