آیت الله فقیهی: مشکلات جامعه ناشی از عمل نکردن به مبانی اسلام و منوّیات رهبر است


آیت الله فقیهی: مشکلات جامعه ناشی از عمل نکردن به مبانی اسلام و منوّیات رهبر است

,

✅آیت الله فقیهی: مشکلات جامعه ناشی از عمل نکردن به مبانی اسلام و منوّیات رهبر است

🔹حوزه/ مسئولین بدانند، مردم ایران صاحبان اصلی این انقلاب و نظام هستند، این مردم واقعا مشکل دارند، کار ندارند، بی کارند. معیشتشان دچار مشکل شده است، باید کاری کرد تا مردم امیداور به نظام و انقلاب شوند.

🔹آیت الله محسن فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به حماسه ۹دی و مشکلات مردم براثر گرانی گفت: مردم ایران اسلامی شخصیت های با بصیری هستند ودر این ۴۰ سال آزمون خود را به انقلاب نشان دادند و تا کنون در همه صحنه حضور با شکوهی داشتند و از این به بعداین گونه خواهد بود.

➖مشکلات جامعه ناشی از عمل نکردن به مبانی اسلام است

🔹عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: عمده سخن این است اگر در کشور مشکلی است، باید دید از چه ناحیه ای است، از ناحیه مسئولین ، قوانین یا از ناحیه نظام است. اگر درجامعه افرادی مفسدی پیدا شدند، اینها کسانی می باشند که به احکام اسلام و منویات رهبرانقلاب عمل نکردند و نمی کنند.

🔹این استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر در جامعه مشکلی در موارد مختلف اقتصادی وفرهنگی و… است چون از ناحیه بعضی افراد به دستورات دینی عمل نمی شود. باید توجه داشته باشیم مفاسدی مانند گران فروشی به دلیل بی اعتنایی به مبانی دینی و طمع ایجاد می شود.

🔹آیت الله فقیهی گفت: اگر در جامعه افراد نیازمندی هستند و افرادی هم اقدام به گران فروشی می کنند، چون از مبانی اسلام دوری می کنیم، از قانون و ولایت فقیه پیروی نمی کنیم.

➖توصیه دلسوزان انقلاب و علما به مسئولین

🔹عضو جامعه مدرسین بابیان اینکه وضعیت بد اقتصادی کشور در روحیه مردم، در عدم پیروی از ولایت فقیه و عدم حمایت از نظام و انقلاب اثرگذار است، اظهار داشت: اگر فقر درجامعه شایع شود و مردم جامعه ای فقیر باشند، این فقر باعث بی ایمانی و فساد می شود باید فقر در درجه اول از بین برود. اگر فقر شایعه شود، دزدی و فساد افزایش پیدا می کند.

🔹وی ادامه داد: برای همین منظور و در این شرایط حساس وظیفه دولت برای از بین بردن فقر، ایجاد کار و اشتغال برای مردم و جوانان بسیار سنگین تر ازگذشته است و لازم است با انجام کارهای جهادی، بسیجی وانقلابی مردم را به نظام و انقلاب و دفاع و حمایت از ولایت فقیه امیدوار کرد.

🔹این استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از کارهای که دولت می تواند برای جوانان انجام دهد، زمین های که دراطراف شهر رها شده به عنوان هدیه در اختیار جوانانی که تازه ازدواج کردند قرار دهد تا این جوانان با استفاده از این زمین زودتر صاحب منزل و خانه شوند وازطرفی باعث امیداوری آنها به نظام و انقلاب و زمینه اشتغال کار شان فراهم شود.

🔹آیت الله فقیهی گفت: یکی دیگر از فعالیت های که مسئولین دراین عرصه می توانند انجام دهند، رسیدگی به فقرا است. در حال حاضر اوضاع خانواده ها از نظر معیتشی بسیار سخت شده، همین فقر باعث طلاق بعضی از خانواده ها شده است. اگر دولت به این خانواده رسیدگی کند، مشکلات اشتغال ومعیشتی آنها را برآورده کند،قطعا جلوی بسیاری از ناهنجاریها وفساد که به دلیل عدم اشتغال وبی پولی ایجاد شده، گرفته می شود.

🔹عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: فقر و عدم اشتغال باعث شده مشکلات مردم دو چندان شود، خواهش دلسوزان نظام، انقلاب و رهبری این است اگر واقعا نظام، انقلاب و ولایت فقیه را دوست دارید و در زبان اعلام وفا داری می کنید، در عمل هم به داد به این مردم برسید، مشکلات آنها راحل کنید، زمینه اشتغال فراهم کنید تا مردم به نظام و انقلاب امیدوار شوند.

🔹این استاد حوزه افزود: امروز شاهداین هستیم غربیها دنبال انحراف و ضربه بزدن به نظام و انقلاب، نامن کردن کشور و مأیوس کردن مردم نسبت به نظام و کشور هستند و متأسفانه بعضی ها در درون کشور آگاهانه یا غیر آگاهانه هماهنگ با دشمنان حرکت می کنند و به دنبال سرعت بخشیدن به اهداف معاندین هستند. باید مواظب بود و نباید طوری حرکت کنیم که دشمنان از سخنان و حرکت ما، به نفع خود بهره ببرد.

➖نقش مرجعیت هدایتگری و توصیه است

🔹آیت الله فقیهی با اشاره به نقش حوزه برای خنثی کردن توطئه دشمنان و از بین بردن گرانی و مشکلات مردم افزود: نقشه مرجعیت و حوزه به مسئولین توصیه است، روحانیت این طور نیست که رئیس اداره ای باشد و بگوید فلان کار انجام دهید یا ندهید.

➖دولت برای رفع گرانی اقدام عملی کند

🔹عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: واقع مطلب این است روحانیت نقشی در مسائل مانند اقتصاد ندارد و جایگاه های مهمی مانند اقتصاد و بانک مرکز در دست روحانیت نیست که بخواهد مشکلات برطرف کند. روحانیت در بسیاری از مسائل کاره ای نیست تنها کاری که می تواند انجام دهد پیشنهاد، امر به معروف ونهی از منکر و نصیحت است.

➖گرانی کشور با دلار گره نزنیم

🔹این استاد حوزه علمیه قم اظهارافزود: ابزار کارها برای رفع مشکلات در دست دولت است. دولت می تواند با گرانی مبارزه کند و زمینه اشتغال را فراهم کند. آدم تعجب می کند، بعضی از مسائل اصلا ربطی به گرانی دلار ندارد، ولی در جامعه می بینیم فلان کالا که جزء مایحتاج اولیه زندگی و معیشت مردم است، بی خود و بی جهت گران شده، چرا باید این طوری باشد و هر گرانی را با دلار گره بزنیم.

➖مردم صاحبان انقلاب هستند

🔹آیت الله فقیهی تأکید کرد: مسئولین باید بداند، مردم ایران صاحبان اصلی این انقلاب و نظام هستند، این مردم واقعا مشکل دارند، کار ندارند، بی کارند. معیشتان دچار مشکل شده است، این مشکلات باعث گسست و جدایی خانواده ها شده است، روز به روز مراجعات مردم به دفاتر علما و مراجع برای کمک افزوده می شود. باید به داد این مردم رسید. اگر بداد این مردم نرسند و اوضاع به همین وضع بماند، معلوم نیست تا آخر مردم صبور باشند.

➖هشدار رهبر انقلاب درمورد فتنه جدید

🔹عضو جامعه مدرسین با اشاره سخنان اخیر رهبر انقلاب درمورد فتنه جدید و هوشیاری مردم اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد فتنه و اختلاف در کشور ما از مدتها سرمایه گذاری کرده اند وسعی شان همین است با همپیمانان داخلی و منطقه ای این مسیر را تا براندازی نظام جمهوری اسلامی ادمه دهند. تا کنون دراین مدت۴۰ سال این گونه بوده و خواهد بود و اگر دشمنان این کار را انجام ندهند باید دردشمنی آنها نسبت به اسلام و دین شک و تردید کرد.

➖برای رفع فتنه جدید، مسئولین اقدامات عملی کنند

🔹این استاد حوزه اظهارداشت: ولی در همه اتفاقات مهم مردم و مسئولین هستند. مردم باید در مقابل فتنه ها با بصیرت و هوشیاری عمل کنند و امیداور به آینده باشد و درمقابل مسئولان باید برای امیداوری و دلسرنشدن مردم به نظام و انقلاب و خنثی شدن فتنه معاندین برای رفع مشکلات اقتصادی و گرانی قدم جدی بردارند.

✅خبرگزاری حوزه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *