عضو جامعه مدرسین: 
شیوع دروغ در اخبار، اعتبار رسانه و خبرنگار را از بین می برد
حوزه/ خبرنگار به هیچ عنوان نباید حرفی را که احتمال می دهد دروغ باشد، نقل کند؛ اگر دروغ در اخبار شایع شود، اعتبار رسانه و خبرنگار از بین می رود.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، گفت: خبرنگار موفق شخصی است که دارای شاخصه هایی بوده و اگر بتواند این شاخصه ها و ویژگی ها را در خود تجلی دهد، مطمئنا می تواند برای جامعه و نظام سودمند باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: مهمترین خصوصیت خبرنگار، صداقت و امانتداری او در ارائه پیام است؛ چراکه خبرنگار نباید ­خبر را به صورت ناقص ابلاغ کند.

این استاد حوزه با اشاره به معنای صداقت در فعالیت خبری، ابراز داشت: خبرنگار به هیچ عنوان نباید حرفی را که احتمال می دهد دروغ باشد، نقل کند؛ اگر دروغ در اخبار شایع شود، اعتبار رسانه و خبرنگار از بین می رود.

وی خاطرنشان ساخت:‌خصوصیت دوم، اسلامی بودن اخبار است؛ به این معنا آن چیزی که منتشر می کنند، سبب تقویت، حفظ و امنیت روانی و آبروی کشور شود.

آیت الله فقیهی در پایان تصریح کرد: خبرنگار موفق کسی است که دارای روحیه انقلابی بوده و حقایقی را که به نفع جامعه است، نقل نماید؛ اما به بهانه حق بودن، آبروی کسی را نریزد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *