حضور حضرت آیت الله محسن فقیهی در مراسم رونمایی از آثار علمی حجت الاسلام جدی زاده


حضور حضرت آیت الله محسن فقیهی در مراسم رونمایی از آثار علمی حجت الاسلام جدی زاده

,

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن فقیهی در مراسم رونمایی از آثار علمی حجت الاسلام جبار جدی‌زاده که از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت فرمودند:«مَنْ تَعَلَّمَ بَابا مِنَ اَلْعِلْمِ عَمِلَ بِهِ أَوْ لَمْ یَعْمَلْ کَانَ أَفْضَلَ مِنْ أَنْ یُصَلِّیَ أَلْفَ رَکْعَهٍ تَطَوُّعا / هر کس بابی از علم را بیاموزد چه به آن عمل کند یا نکند بهتر است از اینکه هزار رکعت نماز مستحبی بخواند».

وی ابراز داشت: حضرت آیت الله وحید خراسانی در یکی از سخنان خود بیان می کردند: قطع نظر از اینکه انسان به علم عمل بکند یا نکند، علم ارزش ذاتی دارد و عمل صالح از کسانی تحقق پیدا می کند که عالم بوده و به احکام و مسائل علم داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: مطابق با روایت امام صادق علیه السلام، درس خواندن، مقاله نوشتن، کتاب نوشتن، تعلیم و تعلم از هزار رکعت نماز مستحبی بالاتر است و علم سبب هدایت انسان خواهد شد؛ اما کسانی که علم نداشته و جاهل به مسائل هستند، نمی توانند عمل صالح داشته باشند.

وی اظهار داشت: همچنین جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند نیز دارای مقدمه ای است که مقدمه آن، دانستن خود ماست و ما پس از علم به یک مسئله، می توانیم آن را برای دیگران تبیین نماییم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه علم آموزی باید ترویج شود، ابراز داشت: حجت الاسلام جدی زاده از محققین و پژوهشگرانی است که زحمت خوبی در کتاب های خود کشیدند و کاری شایسته انجام دادند.

آیت الله فقیهی تأکید کرد: حوزه های علمیه باید از شخصیت های فعال در عرصه علم، مباحث انقلابی و … استفاده کند.

وی بر اهمیت تفقه انقلابی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: تفقه انقلابی نیاز به فقیه انقلابی دارد و امام راحل، فقیهی انقلابی بود که توانست تفقه را زنده کند و به مرحله اجرا در جامعه برساند.

خبر کامل را در خبرگزاری حوزه بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *