حضرت آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته: مبارزه با ظلم، تبعیض و فقر از پیام‌های عالی بعثت پیامبر (ص) است.


حضرت آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته: مبارزه با ظلم، تبعیض و فقر از پیام‌های عالی بعثت پیامبر (ص) است.

, ,

ترویج اخلاق با عمل، تاثیرگذارترین راه برای نجات جامعه از بی‌اخلاقی است و پیامبر گرامی ما صلی‌الله علیه و آله اسوه این کار بودند و دنیا را با این روش، متوجه اسلام عزیز کردند.

همزمان با عید سعید مبعث، جمعی از اساتید و طلاب با حضور در دفتر آیت الله حاج شیخ محسن فقیهی دام ظله، با ایشان دیدار و از توصیه‌های معظم له بهره‌مند شدند.

استاد برجسته دروس خارج حوزه قم با تبریک عید سعید مبعث فرمودند: این عید بزرگ، عید رهایی از جاهلیت، اسارت و ظلم و همه بدی‌هایی بود که بشریت بر اثر هواهای نفسانی، خود را گرفتار آن کرده بود.

معظم له در ادامه، ترویج مکارم اخلاق را از اهداف مهم بعثت انبیا مخصوصاً پیامبر مکرم صلی‌الله علیه و آله بر شمرده و افزودند: البته اینکه این هدف پیامبر صلی‌الله علیه و آله موفقیت آمیز بود و توانست با مکارم اخلاقی، همه را جذب اسلام نماید، به خاطر عمل به اخلاقیات بود، نه صرفِ گفتن مکارم اخلاقی. امروزه روحانیت ما اگر اخلاق را با عمل به فضائل اخلاقی، ترویج نکند، روحانی واقعی نیست‌ و عمل به سیره پیامبر صلی الله علیه و آله نکرده است.

آیت الله فقیهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر تبلیغی اخیر خود به برخی کشورها از جمله واتیکان فرمودند: این سفر که با توصیه‌های برخی از مراجع معظم تقلید همراه بود، سفر علمی تبلیغی بسیار خوبی بود که ان‌شاءالله اعزّه و بزرگواران این هیئت علمی، گزارش مفصل آن را خواهند داد. اجمالا هدف سفر این بود که باید سخن عقلانی و منطقی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام را به دنیای معاصر مخصوصا دانشمندان و اهل علم آنها رساند.
باید این را به دنیا اعلام کرد که اسلام، پرچمدار مبارزه با تبعیض نژادی، فقر، ظلم و جنگ و خونریزی و کودک‌کشی و … است.
ایشان در پایان، عزّت و عظمت بیش از پیش امت اسلام و نظام مقدس اسلامی را تحت عنایات حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا از خداوند متعال مسئلت نمودند.

لازم بذکر است که چند روز قبل هیأت اعزامی حوزه‌های علمیه به ریاست آیت الله حاج شیخ محسن فقیهی دامت برکاته، و متشکل از معاون ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه، مسئول دفتر ادیان و مذاهب حوزه‌های علمیه، با هیأت عالی فرانسیسکن‌ها، در خلال جلسات متعددی در واتیکان به گفتگو و تبادل آراء پرداختند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *