حضرت آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: الگوی مادران شهدا حضرت ام‌البنین (س) است


حضرت آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: الگوی مادران شهدا حضرت ام‌البنین (س) است

, ,

حضرت آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
الگوی مادران شهدا حضرت ام‌البنین (س) است

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (ع) اظهار داشت: حضرت ام‌البنین (س) مادر چهار شهید و همسر شهید است که از مبلغان و حافظان شعائر دین مبین اسلام و واقعه حماسی عاشورا نیز بودند.

وی ادامه داد: خانواده حضرت ام‌البنین (س) ویژگی‌هایی داشتند که شجاعت و دلاوری، ادب و متانت، ایثار و پایبندی به عهد از جمله آن ویژگی‌ها است که همه این ویژگی‌ها در وجود حضرت عباس (ع) تجلی داشت و همه را به‌خوبی می‌توان در کربلا دید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه از جایگاه این بانوی بزرگ بسیار گفته شده است، گفت: حضرت ام‌البنین (س) در حقیقت الگویی مناسب برای زنان است از همین رو باید گفت که زنان جامعه اسلامی با تأسی بر صفات آن حضرت در میدان حاضر شده و با بردباری و بصیرت حامیان واقعی مبانی اسلام و انقلاب بوده‌اند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه حضرت ام‌البنین مادر چهار شهید و همسر شهید است روز وفات ایشان را به‌عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا انتخاب کرده‌اند که بسیار شایسته است.

آیت‌الله فقیهی با اشاره به ولایت‌پذیری این خاندان، عنوان کرد: حضرت ام‌البنین (س) با شناخت؛ ولی زمان خود آن رکن ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری را در حمایت از امام‌زمان خود به‌خوبی نشان داد و این ویژگی را نیز می‌توان در حضرت عباس (ع) در واقعه کربلا دید.
وی خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین (س) بعد از واقعه عاشورا هم با شجاعت و قدرت و بیان و بصیرت از کربلا سخن گفت و نگذاشت که این حادثه فراموش شود.

خبر کامل را در خبرگزاری قم فردا بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *