حضرت آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته: اندیشه های اسلامی را باید بدون افراط و تفریط به جهان معرفی کرد .


حضرت آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته: اندیشه های اسلامی را باید بدون افراط و تفریط به جهان معرفی کرد .

, ,

 

شفقنا- استاد حوزه علمیه قم خطاب به اعضای جایزه جهانی شهید صدر گفت: در معرفی اندیشه‌های اسلامی به جهان، چهره واقعی اسلامِ بدون افراط و تفریط را نشان دهید.

به گزارش شفقنا، آیت الله فقیهی در دیدار جمعی از اعضای شورای جایزه جهانی شهید صدر با تقدیر و تمجید از این ابداع و کار نو، اظهار داشت: واقعاً این کار ارزشمند و نو جای تقدیر دارد. این حرکت، شروع لازم و خوبی است که با اهداف متعالی اسلام و نظام اسلامی، سازگاری دارد و با وسعت نظر و پیگیری‌های شما، به نتایج خوبی دست خواهد یافت.

وی با اشاره به نامی که برای این جایزه جهانی در نظر گرفته شده است، گفت: دانشمند بزرگوار، شهید صدر حرف‌های نو و تازه‌ای داشت که بسیار شایسته است به بهانه این کار بزرگ علمی، نام ایشان را نیز احیا کرده‌اید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه، با اشاره به اوضاع جهان، عدم همراهی علم و عمل را از مهمترین خلأهای موجود شمرده و افزود: بشر امروز، دیگر از الفاظ عبور کرده و سخنان شیرین و جذاب و محتوای خوب، اثر چندانی بر او ندارد.

وی ادامه داد: دنیای امروز سخن همراه با عمل می‌خواهد. اگر بگوییم عدالت خوب است ولی خبری از عدالت نباشد، اثر ندارد. اگر بگوییم دروغ و تهمت بد است، ولی دروغ بگوییم و تهمت بزنیم، دیگر از ما پذیرفته نخواهد شد. حرف اگر با عمل همراه شود، مؤثر و نافذ است.

آقای فقیهی در قسمت دیگری از سخنان خود، با اشاره به هدف جایزه بزرگ جهانی شهید صدر که معرفی و تبیین اندیشه‌های ناب علوم اسلامی – انسانی در عرصه بین الملل است، گفت: تلاش داشته باشید در معرفی اندیشه‌های اسلامی به جهان، چهره واقعی اسلامِ بدون افراط و تفریط را نشان دهید. بیشتر هم روی جنبه های انسانی اسلام، مانند لزوم دفاع از مظلوم، حُسن عدل و قبح ظلم، قبح کذب و تهمت و امثال این موارد تأکید داشته باشید.

وی در پایان این دیدار، با تقدیر مجدد از برگزارگنندگان این فراخوان ارزشمند گفت: امیدوارم با پیگیری‌های شما و استقبال محققان و صاحبان آراء و اندیشه در حوزه علمیه قم، بتوانید معارف ناب قرآن و اهل بیت علیهم السلام را در فضاهای علمی دنیا مطرح کنید و مرضیّ وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) قرار بگیرید.

خبر کامل را در خبرگزاری شفقنا بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *