آیت الله محسن فقیهی همزمان با شروع آغاز سال تحصیلی حوزه مطرح کرد:طلاب با تلاش بسیار در تحصیل علم، خود را برای خدمت بیشتر به اسلام آماده کنند


آیت الله محسن فقیهی همزمان با شروع آغاز سال تحصیلی حوزه مطرح کرد:طلاب با تلاش بسیار در تحصیل علم، خود را برای خدمت بیشتر به اسلام آماده کنند

, ,

آیت الله محسن فقیهی همزمان با شروع آغاز سال تحصیلی حوزه مطرح کرد:
طلاب با تلاش بسیار در تحصیل علم، خود را برای خدمت بیشتر به اسلام آماده کنند جمع علم و تقوا، فرار از شهرت و زهد بالا، از ویژگی‌های آیت‌الله صلواتی بود

 

آیت الله محسن فقیهی استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم، در آغاز درس خارج خود در سال تحصیلی جدید که پیش از ظهر امروز در مسجد مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار شد، اظهار داشت: همه ما طلاب وظیفه داریم با تلاش و کوشش و مجاهدت‌های بسیار در تحصیل علم و معارف و نیز کسب درجه تقوا، خود را برای خدمت به اسلام عزیز آماده کنیم و تعالیم وحیانی اسلام را به خوبی فهم کنیم؛ زیرا خدمت ما به اسلام، در گرو فهم دقیق و عمل به آن است.

معظم له در ادامه با اشاره به اینکه همه ما ریزه‌خوار خوان وجود مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم، فرمود: لازم است به مطالعه، مباحثه و تحقیق اهتمام داشته باشیم و موجبات جلب رضایت حضرت علیه السلام را فراهم نماییم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله صلواتی افزود: آن مرحوم مدتی طولانی از شخصیت‌های بزرگ حوزه و شخصیتی بسیار با تقوا بود به گونه‌ای که علم و تقوا در این عالم زاهد جمع بود.
آیت الله فقیهی با توصیف مباحثه‌های آیت الله صلواتی در درس‌هایی که حاضر می شد تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر مباحثه بین طلاب کمرنگ شده است که باید برای این بحث مهم فکری کرد و طلاب عزیز خود را مقیّد به آن بدانند که ثمرات فراوانی دارد.
ایشان با اشاره به امضای مرجعیت و اعلمیت حضرت امام خمینی قدس سره توسط آیت الله صلواتی بیان کرد: در زمان غربت امام خمینی که کسی جرأت نام بردن از ایشان را نداشت؛ آیت الله صلواتی، در کنار افراد معدود دیگری، مرجعیت و اعلمیت امام را امضا کرد.
عضو برجسته جامعه مدرسین، با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی آیت الله صلواتی فرمود: جمع علم و تقوا، فرار از شهرت و زهد بالا، از ویژگی‌های حضرت آیت الله صلواتی بود. اگر فردی منبری مطلبی ناصحیح می‌گفت، آن مرحوم همانجا صدایش را بلند می‌کرد تا اشکال را به وی بازگو کند و همواره نسبت به انحرافات و مطالب اشتباه، حساس بود. این خصوصیات برای همه ما درس است.
لازم به ذکر است که دروس خارج معظم له طبق سنوات گذشته در مسجد مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی و با حضور انبوه جمعیت طلاب با محوریت مباحث اصولی، فقهی، فقه معاصر، حدیث و تفسیر برگزار می گردد.

متن کامل خبر را درخبرگزاری قدس بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *