آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته: همه اسرائیلی‌ها در غصب و ظلم شریکند و در این رژیم، مردم عادی وجود ندارد


آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته: همه اسرائیلی‌ها در غصب و ظلم شریکند و در این رژیم، مردم عادی وجود ندارد

, ,

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همه اسرائیلی‌ها در غصب و ظلم شریک بوده و در این رژیم، مردم عادی وجود ندارد و همه ظالم‌اند. طبق روایات و اندیشه فقهی ما، کمک به ظالم حرام بوده و لازم است با ظلم و ظالم مبارزه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در درس خارج فقه خود، با اشاره به حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی و پیروزی چشمگیر مردم فلسطین،گفت: یکی از مصادیق ظلم در دنیای معاصر، فعالیت‌های وحشیانه و غاصبانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و مردم فلسطین است.

وی در ادامه، حمله جوانان فلسطینی به نام «طوفان الاقصی» را حمله‌ای جوانمردانه تعبیر کرده و ادامه داد: مبارزه با ظلم، امر مهمی است که لازم است ادامه پیدا کند؛ اسرائیل ظلم‌های زیادی علیه بشریت و مردم فلسطین مرتکب شده و علی رغم وجود قطعنامه‌های سازمان ملل علیه این رژیم منحوس، فعالیت‌های غاصبانه و ظالمانه آن متوقف نشده است.

آیت الله فقیهی با اشاره به عواقب سوء دنیوی و اخروی ظلم بیان داشت: ظالمان و ستمگران عالم بدانند که اگر کسی ظلم می‌کند، عاقبت خوشی ندارد. این سنّت الهی است که ظلم دوام نخواهد داشت و به بدترین عذاب دنیوی و اخروی گرفتار خواهند شد.
وی با تبریک پیروزی رزمندگان فلسطینی، اظهار داشت: امیدواریم این پیروزی‌ها تا محو کامل اسرائیل ادامه پیدا کند و شاهد برپایی نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری در مسجد الاقصی باشیم.

استادحوزه علمیه قم در قسمتی دیگر از سخنان خود، در پاسخ به شبهه برخی نسبت به کشتار مردم عادی در اسرائیل غاصب گفت: برخی شبهه می‌کنند که غیرنظامی‌ها و مردم عادی در حمله نیروهای مقاومت و مردم فلسطین کشته شدند. این آقایان بدانند که همه اسرائیلی‌ها در غصب و ظلم شریک بوده و در این رژیم، مردم عادی وجود ندارد و همه ظالم‌اند. طبق روایات و اندیشه فقهی ما، کمک به ظالم حرام بوده و لازم است با ظلم و ظالم مبارزه شود.

خبر کامل را در خبرگزاری حوزه بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *