آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته در بازدید از مؤسسه وارث الانبیا(ع): تنها راه برون‌رفت از مشکلات، آشنا کردن بیشتر جوانان با حضرت سید الشهدا علیه‌السلام و ارتباط افزون‌تر آنها با حضرت است


آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته در بازدید از مؤسسه وارث الانبیا(ع): تنها راه برون‌رفت از مشکلات، آشنا کردن بیشتر جوانان با حضرت سید الشهدا علیه‌السلام و ارتباط افزون‌تر آنها با حضرت است

, , ,

در ابتدای این بازدید، حجت‌الاسلام و المسلمین آقای شیخ رافد التمیمی مسئول این مؤسسه، گزارش از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز ارائه داد.
معظم له نیز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ارزشمند این مؤسسه، حضور شخصیت گرانقدرِ آیت الله حاج شیخ عبدالمهدی کربلایی در رأس این امور را بسیار مهم دانسته و فرمود: بحمدالله تعالی، وجود با برکت چنین شخصیتی باعث این همه خدمات در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی مخصوصاً در ابعاد علمی، مانند فعالیت‌های این مؤسسه و امثال آن شده که واقعاً ستودنی و قابل تجلیل است. افق فکری و طبع بلند ایشان در همه جهات، مخصوصاً در تجلیل و گرامیداشت علما و فقهای طراز شیعه و نشر و ترویج اندیشه‌ها و آثار آنان، بسیار مهم است.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه، با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام مصباح هدایت و سفینه نجات هستند، افزود: حکایات زیادی نقل شده از افرادی که دیگر هیچ امیدی به نجات و هدایت آنها نبوده است اما یک بار زیارت حرم ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آنها را متحول کرده است و در مسیر هدایت آمده‌اند. این نام امام حسین علیه‌السلام و نشر و ترویج نهضت حسینی و اهداف والای آن حضرت است که می‌تواند نجات‌بخش جامعه و جوانان ما باشد. یقین داشته باشید هیچ راه دیگری برای حیات طیّبه و زندگی سعادتمندانه در جامعه جز افزایش محبت و رابطه‌ی افزون‌ترمردم و جوانان با حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نداریم.

آیت‌الله محسن فقیهی در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به پیشرفت پر سرعت هوش مصنوعی در جهان فرمود: با تغییر و تحولات و پیشرفت های روز افزون بشر، باید در جهت ترویج اهداف و اخلاق عالیه امام حسین علیه‌السلام، از ابزارهای جدیدی مانند فضای مجازی و هوش مصنوعی نهایت استفاده را ببریم و علیرغم میل دشمنان، بتوانیم این ابزار را جهت نشر بیشتر معارف ناب و آموزه های حیات بخش اهل بیت علیهم السلام بکار ببندیم.

استاد اخلاق حوزه های علمیه در ادامه این دیدار، با بیان اینکه پرداختن گروه‌های مختلف محققان و پژوهشگران این مؤسسه به ابعاد گوناگون شخصیت امام حسین علیه‌السلام بسیار ضروری است، افزود: کارهای مهمی که در این مؤسسه، مانند الموسوعه العلمیه من کلمات الإمام الحسین علیه السلام، یا موسوعه رد الشبهات عن النهضه الحسینیه و نیز تأسیس کتابخانه تخصصی امام حسین علیه‌السلام انجام شده، بسیار امید بخش و قابل تقدیر است و ان‌شاء‌الله مرضی وجود شریف آن حضرت علیه‌السلام و امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خواهد بود.

در پایان این دیدار، معظم له از بخش‌های مختلف مؤسسه وارث الانبیاء بازدید نموده و از مسئولان و اساتید و پژوهشگران این مرکز علمی تقدیر و تشکر کرد.
خبر کامل را در خبرگزاری قدس بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *