آیت الله فقیهی: رشد و شکوفایی کشور چگونه محقق می شود؟ 


آیت الله فقیهی: رشد و شکوفایی کشور چگونه محقق می شود؟ 

آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، روشنگری و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را وظیفه همه طلاب، بزرگان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی دانست و گفت: بخش ها و فصول این بیانیه نیاز به توضیح و تفسیر دارد و مناسب است علما، فضلا و طلاب که مستقیم و غیرمستقیم با آحاد جامعه ارتباط دارند، این بیانیه را تبیین کنند.

وی افزود: در مرحله دوم باید این بیانیه عملیاتی و در سطح جامعه پیاده سازی شود تا همچون ۴۰ سال گذشته انقلاب، شاهد حفظ امنیت، حفظ تمامیت ارضی و اقتدار و عزت ایران اسلامی باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای حفظ تمامیت ارضی کشور ۸ سال در مقابل دشمن در جنگ تحمیلی ایستادگی کردیم و حاضر نشدیم یک وجب از خاک کشور را تقدیم کنیم، ادامه داد: اینها از برکات انقلاب اسلامی، خون شهدا  و حاکمیت دینی است، در حالی که طاغوت و رژیم شاهنشاهی؛ بحرین، بخش هایی از آذربایجان و … را بذل و بخشش کردند و این تمامیت ارضی را شکستند.

وی حفظ عزت، اقتدار و امنیت کشور را وظیفه همه آحاد جامعه به ویژه جوانان عنوان کرد و بیان داشت: با عملیاتی کردن  بیانیه گام دوم انقلاب ما به این مقصود خواهیم رسید و همچون ۴۰ سال گذشته رشد و تعالی کشور را شاهد خواهیم بود.

آیت الله فقیهی با اشاره به رشد و بلوغ سیاسی کشور  بعد از انقلاب اسلامی و اکنون در گام دوم انقلاب وصف ناپذیر توصیف کرد و گفت: در رژیم طاغوت انتخابات صوری بود و مشارکت مردم وجود نداشت ولی بعد از انقلاب اسلامی ما شاهد حضور و مشارکت گسترده مردم در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی هستیم و مردم دارای استقلال و آزادی هستند.

وی ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی برشمرد و با تأکید بر این که این روحیه در گام دوم انقلاب نیز باید حفظ شود، تصریح کرد: نقطه اوج و عزت انقلاب اسلامی مبارزه با ستمگران جهان است که چهره شاخص این استکبارستیزی امروز رهبر معظم انقلاب است که اوج صلابت و ایستادگی این بزرگمرد را در دیدار با نخست وزیر ژاپن دیدیم که فرمودند: «من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که انقلاب اسلامی از  تمام ممالک دنیا ممتاز است، افزود: استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران از اسلام بوده و این عزتی است که خداوند به این کشور عنایت کرده است.

وی اظهار داشت: ضروری است بیانیه گام دوم انقلاب در بین اساتید، نخبگان، حوزه های علمیه و دانشگاه ها مورد پژوهش، بحث و بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد و از این طریق ارزش های انقلاب، استقلال و آزادی به مردم منتقل شود تا شاهد اوج غیرت ملی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی در همه لحظات باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *