🔻آیت‌الله #محسن_فقیهی: افزایش جمعیت سبب قوی شدن ایران اسلامی است


🔻آیت‌الله #محسن_فقیهی: افزایش جمعیت سبب قوی شدن ایران اسلامی است

,

 

🔷 آیت الله #محسن_فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز نگرانی از کاهش رشد جمعیت بیان کرد: مساله افزایش جمعیت در ایران تبدیل به یک بحران شده است و بنابر آمار اعلام شده متاسفانه در سال گذشته میزان رشد جمعیت به کمتر از یک درصد رسیده است و این عدد در سال های گذشته بی سابقه بوده است.

🔷 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: برای افزایش جمعیت و رسیدن به وضعیت مطلوب باید فرهنگ سازی شود و همه دستگاه های فرهنگی زنگ خطر کاهش جمعیت را جدی بگیرند. سال ها بر روی کاهش جمعیت کار تبلیغی و فرهنگی صورت گرفت و اکنون باید با نهادینه سازی فرهنگ فرزندآوری گام رو به جلو برداشت.

🔷 آیت الله محسن فقیهی ضمن بیان نقش مهم مسئولین پیرامون افزایش جمعیت افزود: مسئولین باید زمینه های افزایش جمعیت و فرزند آوری را تسهیل کنند. مشکلات معیشتی سختی که در جامعه امروز وجود دارد یکی از موانع جدی در میزان رشد جمعیت است. رهبر معظم انقلاب بارها خطاب به مسئولین تاکید کردند مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید.

🔷 استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت کار رسانه ای پیرامون افزایش جمعیت گفت: رسانه ها و شبکه های اجتماعی امروزه در جامعه تاثیرگزاری زیادی دارند. تغییر ذهنیت جامعه نسبت به فرزندآوری وظیفه رسانه است. رسانه ها با تولید محتواهای خلاق و مناسب باید این گفتمان را ترویج کنند.

🔷 عضو جامعه مدرسین با تاکید بر فرمایش #رهبر_انقلاب در مورد اینکه باید قوی بشویم، بیان داشت: بی شک در هر حکومتی نیروی جوان و کارآمد و برخورداری از نیروی انسانی کافی و مناسب، از بزرگترین نقاط قوت است جوانان مومن و انقلابی یکی از سرمایه های ارزشند و گرانمایه کشور بوده و یکی از عنصرهای قوی شدن ملت و کشور به شمار می روند. از این رو سیاست گذاری های رشد افزایش جمعیت در راستای قوی شدن ایران اسلامی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

🔷 استاد حوزه علمیه در پایان با بیان دیدگاه اسلام پیرامون افزایش جمعیت افزود: در آموزه های دینی و اسلامی نسبت به زاد و ولد تاکید و ترغیب زیادی صورت گرفته است و فرزند صالح یکی از نعمت های الهی است. امام صادق(ع) از قول رسول خدا(ص) فرمود: « اکثروا الولد، أکاثر بکم الأمم غداً» فرزندان خود را زیاد کنید تا فردا به واسطه (کثرت) شما بر دیگر امم افتخار نمایم.

🔸منبع: سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *