پیام آیت‌الله محسن فقیهی به مردم شریف افغانستان


پیام آیت‌الله محسن فقیهی به مردم شریف افغانستان

, ,

پیام آیت‌الله محسن فقیهی به مردم شریف افغانستان

بسمه تعالی

وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا (الإسراء، ۳۳)

جنایات و حملات خونینی که در روزهای گذشته در شهرها و ولایات مختلف افغانستان رخ داد و کثیری از مردم بی‌گناه و بی‌پناه را به خاک و خون کشید، قلب هر انسان آزاده و باوجدانی را به درد می‌آورد. اینک بر همگان آشکار است که تکفیریان و داعشیان دست‌شان به خون مظلومان از پیر و جوان و زن و مرد و سنی و شیعه آلوده است و در این راه از هیچ بی‌رحمی و وقساوتی دریغ نمی‌کنند. حملات پیاپی به مساجد شیعیان و اهل سنت در ماه پرفضیلت رمضان، گویای این واقعیت است که داعش و جریانات تکفیری، نه دشمن این یا آن فرقه و مذهب، بلکه در یک کلام، دشمن انسانیت و دین‌اند.

اینجانب ضمن همدردی با عموم مردم عزیز افغانستان، به‌ویژه خانواده‌های داغ‌دیدۀ شهدای حملات اخیر، برای شهیدان این حوادث طلب رحمت و آمرزش الهی و برای مجروحان و بازماندگان آرزوی صبر و عافیت و سلامت دارم. از حاکمیت افغانستان انتظار می‌رود ضمن محکومیت این حملات بی رحمانه و رسیدگی به خانواده‌های شهیدان و شناسایی و مجازات عوامل آن، در برقراری نظم و امنیت عموم شهروندان که حداقلی‌ترین خواستۀ مردم آن کشور است، جدیت و عزم در پیش گرفته و برای پیش‌گیری از تکرار چنین فجایعی چاره‌اندیشی و اقدام کارآمد کنند.

اللّٰهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا وَغَیْبَهَ إِمامِنا وَشِدَّهَ الزَّمانِ عَلَیْنا وَوُقُوعَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الْأَعْداءِ عَلَیْنا وَکَثْرَهَ عَدُوِّنا وَقِلَّهَ عَدَدِنا اللّٰهُمَّ فَافْرُجْ ذٰلِکَ عَنَّا بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَنَصْرٍ مِنْکَ تُعِزُّهُ وَ إِمامِ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلٰهَ الْحَقِّ آمِینَ

محسن فقیهی
بیست و دوم رمضان المبارک ۱۴۴۳
قم المقدسه
.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *