جلسه طلاب و فضلای اردکان یزد با حضور آیت الله فقیهی


جلسه طلاب و فضلای اردکان یزد با حضور آیت الله فقیهی

,

تصاویر / نشست طلاب و فضلای اردکان یزد با آیت الله فقیهی

حوزه/ یکی از اشخاصی که به فکر مردم است و در این راستا قدم بر می دارند، رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای است که در مواقع حساس از آبرو، حیثیت و شخصیت خود هزینه می کنند تا نظام و انقلاب پابرجا بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن فقیهی در جلسه طلاب و فضلای اردکان که در موسسه نورالثقلین امام عصر(عج) قم برگزار شد، اظهار داشت: یزد و اردکان دارای مردمی باصفا، باوفا، دانشمند و انقلابی است و آنچه که ما از مردم این دیار می شنویم، جز صفا، صمیمیت، علم، دانش و وفای به نظام و رهبری چیزی جدای از این مباحث نبوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: در آستانه هفته وحدت حوزه و دانشگاه قرار داریم و یکی از مهمترین عوئامل پیروزی انقلاب، وحدت حوزه و دانشگاه بوده است.

این استاد حوزه تصریح کرد: انقلاب مدتی در حوزه علمیه مطرح بوده و دانشگاه همراه حوزه نبود؛ مدتی هم دانشگاه به انقلاب نزدیک شد و حوزه همراه نبود؛ پیروزی انقلاب اسلامی در زمانی اتفاق افتاد که این هماهنگی میان حوزه و دانشگاه برقرار شد؛ حوزه حامی دانشگاه و دانشگاه حامی حوزه شد.

آیت الله فقیهی بیان داشت: پس از این اتحاد بود که شاهد پیروزی انقلاب بودیم و تمام گروه ها نسبت به نظام اسلامی متحد و هماهنگ شدند تا حکومتی اسلامی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: دشمن از راه های مختلف به این انقلاب و نظام ضربه می زند و راه های متعددی را برنامه ریزی نموده است؛ ضربه رسانی از طریق حرکت های نظامی را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که حمله نظامی به ایران ثمری ندارد و خسارات سنگینی بر آنان وارد خواهد کرد؛ لذا از حمله نظامی منصرف شده است و تنها مسیری که دشمن برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی در نظر گرفته است، ایجاد اختلاف در میان خود مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر این نقشه دشمنان تحقق پیدا کند، مسلم است که دشمن به اهداف خود خواهند رسید و تمام هم و غم اسرائیل و صهیونیست ایجاد اختلاف در میان خود مردم است؛ لذا اگر بتوانیم روحیه اتحاد و انسجام را در میان خود تقویت کنیم و نفوذی ها را طرد نماییم، انقلاب ما محفوظ خواهد ماند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: نامگذاری هفته وحدت حوزه و دانشگاه نمادی است از سخنان امام راحل که مکرر می فرمود وحدت عامل پیروزی ما خواهد بود و هر صدایی از حلقوم هر انسانی خارج شود که سبب اختلاف میان امت اسلامی و مردم گردد، صدای دشمنان اسلام و اسرائیل است.

آیت الله فقیهی تصریح کرد: با اتحاد می توانیم در مباحث بسیاری پیروز شویم؛ اتحاد مردم، علما، دانشگاهیان، حوزویان می تواند کارهای بسیاری را به ثمر برساند.

وی بیان داشت: برگزاری این جلسات به معنای همان اتحاد است و باید در آن از بزرگان و علمای خود دعوت نمایید تا همبستگی بیشتری پیدا نمایید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار داشت: حضرت در این حدیث فرمودند: أَعْدَلُ اَلنَّاسِ مَنْ رَضِیَ لِلنَّاسِ مَا یَرْضَی لِنَفْسِهِ وَ کَرِهَ لَهُمْ مَا یَکْرَهُ لِنَفْسِهِ وَ أَفْضَلُ اَلنَّاسِ إِیمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً وَ أَعْقَلُ اَلنَّاسِ أَشَدُّهُمْ مُدَارَاهً لِلنَّاسِ وَ أَذَلُّ اَلنَّاسِ مَنْ أَهَانَ اَلنَّاسَ وَ خَیْرُ اَلنَّاسِ مَنِ اِنْتَفَعَ بِهِ اَلنَّاسُ/ عاقلترین مردم آنکه بپسندد برای مردم آنچه برای خود پسندد و بد دارد برای مردم آنچه برای خود بد دارد و برترین مردم در ایمان خوش‌خلق‌ترین آنها است و خردمندترین مردم کسی که بیشتر مدارا کند و خوارترین مردم آنکه بمردم اهانت کند و بهترین مردم آنکه بمردم سود رساند».

آیت الله فقیهی اذعان داشت: امروز در کشوری زندگی می کنیم که امنیت بالایی داشته و می توانیم مشکلات کمتری داشته باشیم؛ اما عده ای مفسد و اختلاس‌گر، ظاهر جمهوری اسلامی ایران را کریه و زشت کرده اند.

وی ابراز داشت: مردم ایران، مردمی متدین و انقلابی بوده و حافظ نظام و فدایی رهبری هستند؛ اما عده ای دزد در این کشور، مردم را مواجه با مشکلات کرده تا منافع شخصی برای خود داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: راهکار مهمی که برای نجات انسان ها و ترقی و تکامل آنان وجود دارد این است که انسان خود را جای طرف مقابل قرار دهد؛ اگر روابط با خانواده ها به این نحو باشد، دیگر شاهد مشکلات نخواهیم بود.

این استاد حوزه تصریح کرد: نماز، سجده، دعا، ذکر و … نشانه ایمان بالای اشخاص نیست؛ بلکه رسول الله (ص) در این روایت فرمودند ایمان شخصی بالاتر است که اخلاق پسندیده ای داشته باشد.

آیت الله فقیهی بیان داشت: انسان ممکن است دعا و نماز زیاد داشته باشد؛ اما تمام این مباحث در کنار اخلاق خوب ارزشمند خواهد بود؛ انسان باید تلاش کند با فرزندان و خانواده با ادب و احترام سخن بگوید تا انسانی موفق در خانواده و اجتماع شود.

وی اظهار داشت: زندگی همراه با بی احترامی و برخوردهای بد، دوام پیدا نخواهد کرد؛ اما زندگی همراه با احترام سبب تبعیت دیگران از شما خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: اهانت، تندخویی، برخورد نامناسب، سخن زشت و … روش انبیاء و اولیاء نیست؛ برخی فکر می کنند با اهانت می توانند کار را درست کنند؛ اما فکر اشتباهی است.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: اشخاصی این تفکر را دارند که انقلابی بودن به این است که اهانت کنند و برخورد زننده داشته باشند؛ در حالی که حرکتی اشتباه است.

آیت الله فقیهی تصریح کرد: با زبان خوش و لیّن است که می توانیم قلب ها را جذب کرده و با خود همراه سازیم؛ مخصوصا روحانیون که همیشه باید سخن خوب بر زبان داشته باشند.

وی بیان داشت: نفع رساندن به مردم از خصوصیاتی است که رسول گرامی اسلام (ص) در این روایت بر آن تأکید کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما باید این اخلاق و رفتار را داشته باشیم که اگر توانستیم مشکلی را از شخصی حل کنیم، دریغ نداشته باشیم و تلاش خود را انجام دهیم.

این استاد حوزه ابراز داشت: یکی از اشخاصی که به فکر مردم است و در این راستا قدم بر می دارند، رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای است که در مواقع حساس از آبرو، حیثیت و شخصیت خود هزینه می کنند تا نظام و انقلاب پابرجا بماند؛ ایشان با سخنان خود در درس خارج، امنیت را به کشور برگرداند و خواب آمریکا، اسرائیل، عربستان و … تعبیر نشد.

آیت الله فقیهی خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب برای مردم و شخصیت آنان ارزش قائل است و ما نیز باید تلاش کنیم نفعمان به مردم برسد.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام عابدی، نماینده طلاب و فضلای اردکان نیز توضیحاتی پیرامون جلسات طلاب و فضلای این شهرستان ارائه کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *