اهانت به مقدسات؛ محکومیت و راههای پیشگیری


اهانت به مقدسات؛ محکومیت و راههای پیشگیری

,

شفقنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علل اصلی اهانت به مقدسات مسلمانان را پیشرفت و ترقی اسلام دانست و گفت: واکنش ما در برابر اهانت ها باید منطقی و مؤدبانه باشد، با این رویه می توان به اهانت کنندگان تعلیم دهیم که توهین به مقدسات هیچ دینی پذیرفته و عاقلانه نیست.

سیاست خصمانه ای که توسط آمریکا و اسرائیل هدایت می شود

آیت الله محسن فقیهی در گفت وگو با شفقنا، ضمن محکومیت اهانت های اخیر به قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: حادثه دردناک اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید و سوزاندن این نسخ شریف و پیامبر اکرم(ص) جنایتی بزرگ و غیر قابل گذشت است. این اعمال، سیاستی خصمانه نسبت به اسلام است که توسط اسرائیل و آمریکا هدایت می شود و متأسفانه برخی از دولت های اروپایی این سیاست ها را اجرا می کنند.

اهانت به قرآن، اهانت به تمام پیروان مذاهب الهی است

وی ادامه داد: سیاست اسلام ستیزی به این دلیل پیش گرفته می شود که اسلام در حال ترقی است و هر روز طرفداران بیشتری در اجتماع پیدا می کند لذا دولت های خصم و اسلام ستیز، افرادی را در کشورهایی اروپایی هدایت می کنند تا از طریق آنان سیاست ها و اهدافشان اجرایی شود و در نهایت این نوع از حرکات شنیع را انجام می دهند. علاوه بر اهانت به قرآن کریم، اخیراً شاهد بودیم که با تحریک سیاست های کشورهایی ذکر شده، کاریکاتور اهانت به رسول اکرم(ص) را نیز منتشر کردند، ما تمام این اقدامات را محکوم می کنیم و همه مردم آزاده دنیا را توجه می دهیم به اینکه اهانت به قرآن، اهانت به تمام پیروان مذاهب الهی است.

مسلمانان توهین به هیچ یک از کتب آسمانی را جایز نمی دانند

آیت الله فقیهی گفت: کتب آسمانی و اولیا و انبیای الهی چون حضرت مسیح(ع)، ابراهیم(ع) و موسی(ع) در قرآن مورد تایید و احترام قرار گرفتند و مسلمانان احترام به همه این کتب و انبیاء را وظیفه خود می دانند. به عبارت دیگر مسلمانان توهین به هیچ یک از کتب آسمانی را جایز نمی دانند، برای ما تورات و انجیل محترم است، مسلمانان به مقدسات سایر ادیان اهانت نمی کنند بلکه احترام به ادیان را از اصول اساسی می داند.

اهانت به مقدسات مسلمانان در نهایت به ضرر طراحان آن تمام می شود

آیت الله فقیهی اهانت به مقدسات را عامل منفور شدن مسلمانان نسبت به کشورها و افرادی خاطی دانست و تصریح کرد: بسیاری از مسایل باعث گردیده که مذهب اسلام رو به روز در حال ترقی باشند و پیروان بیشتری در جوامع پیدا کنند لذا برای کوبیدن اسلام، آمریکا و اسرائیل اسلام ستیزی را باب کردند و این جنایت و استکبار جهانی برای این حرکت خود نقشه هایی می کشند که در نهایت مسلماً به ضررشان تمام می شود چرا که وقتی بیش از یک میلیارد جمعیت دنیا مسلمان و آزاده هستند و به قرآن احترام می گذارند، نتیجه اهانت به این مقدسات تنها منفور شدن آنان در نظر مسلمانان است.

وی تأکید کرد: همه مسلمانان و کشورهای اسلامی باید اهانت به مذاهب دیگر به خصوص مذهب اسلام را محکوم کنند و با آن مقابله نمایند. جمهوری اسلامی و وزارت خارجه باید این حرکت را محکوم کند و کشوری که این حرکت در آن رخ داده را تقبیح کرده و با این حرکات مبارزه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به سیاستگذاران اهانت به مقدسات، بیان کرد: کشورها و افراد باید بدانند با این حرکت ها اسلام نابود نمی شود و از بین نمی رود بلکه اسلام روز به روز ترقی و تکامل پیدا می کند و اعجاز قرآن روز به روز برای مردم دنیا مسلم تر می شود و امید است که پیروان اسلام افزایش یابند البته آمریکا و اسرائیل هم از اینکه پیروان اسلام افزایش یابند، می ترسند و نگرانند. اگر دینی طرفداری نداشته باشد، این کشورها اهانتی به آن نمی کنند، ولی همین مقابله و دشمنی که ابراز می کنند دلیل بر این است که اسلام رو به تکامل و ترقی است و پیروان آنان روز به روز بیشتر می شود و همین امر عامل حسادت آنان شده و باعث گردید که موضع گیری این چنینی داشته باشند.

واکنش ما در برابر اهانت ها باید منطقی و مؤدبانه باشد

آیت الله فقیهی در مورد راهکارهای پیشگیرانه برای آینده به گونه ای که دیگر شاهد اهانت به مقدسات نباشیم، گفت: هر دینی که پیشرفت می کند، ممکن است که عده ای دشمن آن باشند و بخواهند با آن مقابله کنند، حرکت ما باید منطقی و صحیح باشد اولاً مسلمانان نباید به مقدسات ادیان دیگر اهانت کنند، با این رویه می توان به آنان تعلیم دهیم که نباید به مقدسات هیچ دینی اهانت شود. اصولاً اهانت کردن حرکت درستی نیست. خداوند نیز در قرآن می فرماید: وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ؛ حتی به کفار هم اهانت نکنید تا آنان هم به شما اهانت نکنند. بنابراین ضروری است در میان اهانت ها هم به عقل، منطق و ادب تکیه کنیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *