آیت الله فقیهی: نیروهای مؤمن و انقلابی میدان فضای مجازی را خالی نگذارند


آیت الله فقیهی: نیروهای مؤمن و انقلابی میدان فضای مجازی را خالی نگذارند

,

استاد درس خارج حوزه علمیه قم از نیروهای مؤمن و جبهه انقلاب خواست در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور فعالانه و مؤثر داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ویژه برنامه منبرهای مجازی خبرگزاری رسا، مهم ترین فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی را تشریح کرد و خواستار پالایش این فضا از سوی نهادهای مسؤول شد.

از نگاه استاد فقیهی نیروهای جبهه انقلاب اسلامی و جوانان مؤمن و با ایمان نباید عرصه فضای مجازی را خالی بگذارند؛ او بر اصلاح و پالایش فضای مجازی هم تاکید می کند و از وزارت ارتباطات و دیگر دستگاه های مرتبط می خواهد در این زمینه فعالانه احساس مسؤولیت کنند.

آیت الله فقیهی حضور آگاهانه و فعالانه در فضای مجازی را مطالبه رهبر معظم انقلاب و اقتضای عقل می داند و تاکید می کند که حوزه های علمیه و روحانیت هم باید در این فضا حضور داشته باشند و معارف و مکارم اخلاق را برای جامعه و مردم تبیین کنند.

آنچه در ادامه می خوانید بخش پایانی سخنان آیت الله فقیهی در ویژه برنامه منبرهای مجازی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با موضوع “فضای مجازی، فرصت ها و تهدیدها” است.

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از نکاتی که الان در جامعه ما مورد توجه همگان مردم قرار گرفته، از کوچک و بزرگ همه به آن توجه دارند و از آن استفاده می کنند فضای مجازی است، این فضا به نحوی داخل زندگی مردم شده که هر فردی با آن سروکار دارد و از آن استفاده می کند. با توجه به این تکنولوژی و همه گیری آن باید راهکاری را پیدا کنیم برای این که ما هم برای ترویج مکارم اخلاق و هم جهت دوری از مفاسد اخلاقی از آن استفاده کنیم

وظیفه ما است که در این فرصت ها از فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند که از فضای مجازی غافل نباشید؛ نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی نکنند، این معنایش این است که در فضای مجازی کار و فعالیت داشته باشیم و به این وسیله بتوانیم احکام و معارف اسلامی و مکارم اخلاق را برای مردم تبیین و عرضه کنیم و هر کس به اندازه توان خود از فضای مجازی استفاده کند؛ این مهم ترین وظیفه ای است که در این موقعیت خاص بویژه در شرایط کرونا که اقبال مردم به این فضا بیشتر شده باید بهترین فرصت را غنیمت بشماریم و از آن استفاده کنیم.

ما نمی توانیم با پیشرفت های بوجود آمده در جامعه مبارزه کنیم، الان دانشگاه ها، مراکز آموزشی، اساتید و دانشگاه ها و حوزه ها از فضای مجازی به خوبی استفاده می کنند مردم نیز از نظر تکامل علمی و معنوی از این فضا بهره می برند، تفاسیر و سخنرانی ها در این فضا در حال پخش است.

وزارت ارتباطات و نهادها و مسؤولانی که تخصص و وظیفه ای در این امور دارند اگر پالایشی برای حفظ جوانان، دختران داشته باشند بسیار شایسته خواهد بود برای این که تا حدودی بتوانیم نسل موجود را کنترل کنیم.

باید آب زلال مصرف کنیم نه آب گل آلود، فضای مجازی همراه با شبهات و شهوات بسان آب گل آلود می ماند، باید سعی کنیم این فضا را پالایش و به نحوی کنترل کنیم که جوانان از مفاسد اخلاقی مصون باشند.

انسان گاهی به مادیات روی می آورد، مناظر شهوت انگیز زمینه انحراف را فراهم می کند ما باید این فضا را پالایش کنیم در عین حال بهترین استفاده را از فضای مجازی داشته باشیم، این دستور رهبری هم هست و عقل هم چنین اقتضا می کند که از فضای مجازی بهترین استفاده را داشته باشیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *