آیت الله فقیهی: عمل نکردن به وعده های انتخاباتی نشانه عدم امانتداری و تعهد برخی مسؤولان است


آیت الله فقیهی: عمل نکردن به وعده های انتخاباتی نشانه عدم امانتداری و تعهد برخی مسؤولان است

آیت الله فقیهی:
عمل نکردن به وعده های انتخاباتی نشانه عدم امانتداری و تعهد برخی مسؤولان است
عضو جامعه مدرسین، گفت: امروزه متأسفانه راستگویی، امانتداری و وفای به عهد در میان برخی مسؤولان بسیار کمرنگ به چشم می خورد که اختلاس ها و عمل نکردن به وعده های انتخاباتی نمونه هایی از آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه ۶٠ سوره بقره پرداخت و گفت: خداوند نعمات بسیاری از جمله ابرهایی که سایه می افکنند و خوراکی هایی همچون عسل و پرندگان حلال گوشت برای قوم بنی اسرائیل نازل فرمود، اما این قوم به سبب لجاجتی که داشتند باز هم نافرمانی می کردند.

وی افزود: این که خداوند نزول ابرها را به خود نسبت داده است بیانگر این است که همه آنچه در این عالم می گذرد تحت اختیار خداوند است و او در رأس همه سلسله علت ها قرار دارد.

 آیت الله فقیهی با بیان این که رازقیت خداوند تنها مخصوص مؤمنان نیست، ابراز کرد: خداوند برای همه انسان ها اعم از کافر و مسلمان و همچنین برای همه موجودات غیر از انسان روزی معینی قرار داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند روزی همه انسان ها را از طیبات قرار داده است، اما این خود انسان ها هستند که گاهی روزی حلال خود را تبدیل به روزی حرام می کنند؛ انسانی که مرتکب چنین عملی شود بدون تردید به خود ظلم کرده است.

وی با بیان حدیثی از امیرمؤمنان(ع) ویژگی های مؤمن حقیقی را اینگونه توصیف کرد: مؤمن حقیقی از دیدگاه ایشان کسی است که راستگو بوده، امانتدار باشد، وفای به عهد کند، صله رحم به جا آورد و اهل دستگیری از مستضعفان باشد.

آیت الله فقیهی با انتقاد از این که امروزه روحیه عمل به احکام اسلامی در جامعه دچار ضعف شده است، بیان کرد: اسلام هیچگونه نقصی ندارد، بلکه این ما هستیم که در اجرای احکام آن کوتاهی می کنیم؛ امروزه متأسفانه راستگویی، امانتداری و وفای به عهد در میان برخی مسؤولان بسیار کمرنگ به چشم می خورد که اختلاس ها و عمل نکردن به وعده های انتخاباتی نمونه هایی از آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بر ضرورت شرکت در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد و گفت: مردم قدس شریف بسیار مظلوم هستند و استکبار جهانی بر آن ها ظلم های بسیاری روا داشته است، بر این اساس وظیفه ما است که با شرکت در راهپیمایی این روز از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *