آیت الله فقیهی: خبرگزاری رسا مورد تأیید بزرگان و علما است | رسانه ها مروج اسلام ناب باشند


آیت الله فقیهی: خبرگزاری رسا مورد تأیید بزرگان و علما است | رسانه ها مروج اسلام ناب باشند

, ,

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در جریان بازدید از خبرگزاری رسا ضمن تجلیل از زحمات این رسانه حوزوی گفت: خبرگزاری رسا به عنوان یک خبرگزاری حوزوی، مورد توجه و تأیید غالب علما، بزرگان و شخصیت ها است و بحمدالله در جهات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حوزوی کوشا و فعال است.

وی با اشاره به ضرورت جمع آوری و جمع بندی آرای مراجع تقلید و علما و انتشار آنها در زمینه های مختلف برای جامعه، اظهار داشت: ایام اللهی که در طول سال وجود دارد بهانه خوبی است تا خبرگزاری ها به ویژه خبرگزاری های حوزوی مطالب مناسبی را از دیدگاه مراجع تقلید و علما جمع آوری و منعکس کنند.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سالروز ازدواج امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) فرصت بسیار خوبی است که خبرگزاری ها پای صحبت های مراجع تقلید و علمای بزرگوار نشسته و ضمن جمع آوری و جمع بندی آنها، آن مطالب را در اختیار جامعه قرار دهند تا مؤثر واقع شود.

رسانه های حوزوی در راستای سیره رفتاری و گفتاری مراجع و علما الگوسازی کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خبرگزاری های حوزوی باید در راستای سیره رفتاری و گفتاری مراجع تقلید و علما برای جامعه الگوسازی کنند، تأکید کرد: به عنوان مثال در زمینه ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نکات نابی وجود دارد که ما می توانیم آنها را از کلام علمای بزرگ استخراج کرده و به عنوان الگو برای مردم معرفی کنیم؛ بدون شک تبیین ابعاد این ازدواج آسمانی جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی در عرصه ازدواج را می گیرد.

وی مسأله «فساد» در عرصه های اخلاقی را یکی از مهم ترین آسیب های جامعه برشمرد و ابراز کرد: تردیدی نداریم که ترویج فرهنگ ازدواج به ویژه ازدواج آسان و پرهیز از مهریه های سنگین می تواند جلوی بسیاری از فسادهای موجود را بگیرد.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه رسانه ها باید در راستای ازدواج آسان فرهنگ سازی کرده و با این کار جلوی فسادهای موجود را بگیرند، گفت: رسانه ها می توانند با تبیین ابعاد ازدواج نورانی امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) در زمینه ازدواج آسان، مهریه های مطابق مبانی اسلامی و ایجاد سازگاری میان زن و شوهر الگوسازی کنند.

بزرگان حوزه از «بدحجابی ها» نگرانند

وی به حیا و عفت ویژه و ممتاز حضرت فاطمه زهرا(س) و تأکیدات ایشان در زمینه عفاف و حجاب اشاره و عنوان کرد: یکی از ناراحتی هایی که در جامعه مدرسین وجود دارد و علمای بزرگوار را نگران ساخته، مسأله «بد حجابی» است؛ امروز بزرگان حوزه علمیه نسبت به برخی محتواهایی که از صدا و سیما پخش می شود، انتقاد و اعتراض دارند، زیرا گاهی مشاهده می شود که تلویزیون با پخش برخی سریال ها ارتباط میان دختران و پسران نامحرم را بسیار عادی جلوه می دهد.

آیت الله فقیهی با تأکید بر اینکه امروز مردم از تلویزیون و صدا و سیما الگوبرداری کرده و فرهنگ پذیری دارند، اظهار کرد: امروز برخی فیلم ها و سریال هایی که از رسانه ملی پخش می شود، نصایح و موعظه های علما و مراجع تقلید را از بین می برد، زیرا ما هر چه مبانی اسلام را برای جامعه تبیین کنیم، تلویزیون با پخش برخی محتواهای نادرست اثر آنها را از بین می برد.

رسانه های حوزوی گسترش دهنده اسلام ناب باشند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه رسانه های حوزوی به مقدار توان خود تلاش کنند تا اسلام ناب را در جامعه گسترش دهند، تأکید کرد: معتقد هستم که رسانه ها به ویژه رسانه های حوزوی مانند خبرگزاری رسا می توانند مملکت را اصلاح کنند؛ رسانه ها برای رسیدن به این هدف باید نقاط ضعف علنی افراد را مطرح کرده، با افرادی که ضعف علنی دارند مصاحبه کرده و با رفتاری خیرخواهانه و زبانی ملایم و نرم سعی در اصلاح آن رفتار داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه های حوزوی باید متن واقعی اسلام و روش و سیره ائمه معصومین(ع) را برای جامعه تبیین کنند، خطاب به این رسانه ها گفت: به عنوان مثال هنگامی که با تجمل گرایی برخی مسؤولان مواجه می شوید، می توانید با آنها ارتباط برقرار کرده و با زبانی نرم به آنها گوشزد کنند که رفتارهای تجمل گرایانه شان بر روی زخم مردم نمک می پاشد تا آنها نیز رفتارهای خود را اصلاح کنند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه رسانه های حوزوی همچون خبرگزاری رسا باید وجهه روحانیت را در جامعه به خوبی حفظ کرده و نفوذ حوزه و روحانیت در جامعه را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که هرچه از مردم فاصله بگیریم، نفوذمان در جامعه کم تر خواهد شد و هر چه بیشتر با بدنه جامعه ارتباط داشته باشیم، نفوذمان میان مردم بیشتر خواهد شد؛ رسانه های حوزوی می توانند حضور روحانیت در جامعه را به تصویر کشیده و زمینه تقویت ارتباط روحانیون و طلاب با بدنه جامعه را فراهم کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود رمز موفقیت امام خمینی(ره) را تکیه بر اسلام ناب توصیف کرد و گفت: اگر ما نیز روی نقاط اسلامی تکیه کنیم بدون شک تأثیر گذار خواهیم بود، بنابراین نباید در راه اسلام از کسی هراس داشته باشیم، بلکه همه توان خود را برای بیان فرهنگ اسلام به کار بگیریم.

خبرگزاری رسا صادق و امانت دار است

وی ضمن تقدیر و تشکر از خبرگزاری رسا برای انتشار دقیق و موثق اخبار حوزه های علمیه تأکید کرد: خبرگزاری رسا صادق و امانت دار است و بنده این موضوع را به خوبی می بینم و دعا می کنم موفق و مؤید باشید؛ بحمدالله شما عزیزان در خط ولایت قرار دارید و آبروی افراد را حفظ می کنید و بنده تا کنون در کار شما نقطه ضعفی مشاهده نکرده ام.

آیت الله فقیهی در پایان بر لزوم تقویت بعد بین المللی رسانه های دینی و حوزوی تأکید و بیان کرد: این عرصه هرچه گسترش پیدا کند، کار شما اثرگذاری بیشتری خواهد داشت؛ امروز باید ارتباطات علمی حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف تقویت شود و این کار با تلاش رسانه های حوزوی محقق خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *