◾️سیره علمای بزرگ در بهره مندی از قرآن


◾️سیره علمای بزرگ در بهره مندی از قرآن

◾️سیره علمای بزرگ در بهره مندی از قرآن

????آیت الله فقیهی با اشاره به سیره علمای بزرگ اسلام در بهره گیری هرچه بیشتراز قرآن خاطر نشان ساخت: بزرگان ما همانند علامه طباطبایی به هرمقامی که رسیدند به خاطر قرآن کریم و تفسیر و تدبر در این کتاب الهی بوده است به گونه ای که هر سوالی که از جناب علامه پرسیده می شد آن عالم ربانی با قرآن کریم پاسخ می دادند.

????به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن فقیهی امروز در پایان درس خود در مسجد مدرسه آیت الله گلپایگانی با اشاره به اهمیت توجه به آموزه های قرآنی در جامعه و استفاده بیشتر از این کتاب آسمانی گفت: قرآن کریم همواره ما را به تدّبر و تامل در آیات نورانی این کتاب مقدس دعوت کرده است چرا که تا انسان در این آیات تدبر نکند تذکر و بیداری نیز حاصل نمی شود.

????وی افزود: به فرموده خود قرآن کریم، این کتاب نور است و اگر انسانی دارای ظلمتی شده یا خدای ناکرده به گناهانی آلوده شده است یکی از بهترین راه ها کسب نورانیت از قرآن کریم است.

???? آیت الله فقیهی با اشاره به سیره علمای بزرگ اسلام در بهره گیری هرچه بیشتراز قرآن خاطر نشان ساخت: بزرگان ما همانند علامه طباطبایی به هرمقامی که رسیدند به خاطر قرآن کریم و تفسیر و تدبر در این کتاب الهی بوده است به گونه ای که هر سوالی که از جناب علامه پرسیده می شد آن عالم ربانی با قرآن کریم پاسخ می دادند.

???? این استاد حوزه در پایان رعایت تقوای الهی را لازمه کسب فیض و نورانیت از قرآن دانست و خاطر نشان ساختند: سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که این نورانیت قرآن حکیم برای همه اتفاق می افتد یا برای اشخاص خاصی؟ که وقتی به خود قرآن کریم مراجعه می کنیم به این نتیجه می رسیم که صاحبان خرد یا به تعبیری”اولی الباب” هستند که از این کتاب الهی نورانیت می گیرند.

✔️حوزه نیوز
http://hawzahnews.com/detail/News/434185

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *