گزارش متنی مراسم شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها


گزارش متنی مراسم شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها

حجت الاسلام والمسلمین نظر منفرد:
۹۰ درصد روایت کتاب کافی از راویان قمی نقل شده است
حوزه/ از افتخارات و عظمت این شهر همین انداز بس مرحوم کلینی صاحب کافی، ۹۰ درصد روایات این کتاب مهم روایی شیعه از قمیون نقل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در شب وفات حضرت فاطمه معصومه(س) که در منزل آیت الله فقیهی از اعضاء جامعه مدرسین در قم برگزار شد با اشاره به جایگاه شهر قم در روایات گفت: شهر قم در سال ۸۳ قمری به وسیله شیعیان یمن تأسیس شده است.

این استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه بعد از تأسیس قم اشعری ها و سایرین وارد قم شدند واین شهر را اداره کردند، افزود: سابقه شهر قم ازنظر روایان حدیث در دنیا بی نظیر بوده است.

سخنران این مراسم عنوان کرد:قم روزی ۱۰۰ هزار محدث داشته است و معلوم بود که حتی تجار، بازیهای و کسبه این شهر محدث و مسئله دان بودند.

وی اظهارداشت: در روایتی امام صادق(ع) درباره جایگاه شهر قم فرمودند«دورد وسلام خدا بر مردم شهر قم باد و بعد فرمودند تربت شهر قم مقدس است». این روایت در مورد هیچ شهری جزء قم وارد نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بابیان اینکه در حال حاضر دنیا شهر قم را می شناسد و ممکن حتی تهران را نشناسند، افزود: این مسئله نشان می دهد که علم در آخر الزمان از این شهر به جاهای دیگر نشر پیدا می کند.

این استاد حوزه علمیه افزود: بعد از انقلاب قم به بالندگی در مسائل علمی، تولید علم، پژوهشی وتحقیق رسیده است و حوزه این شهر هم نمونه از پویایی است.

سخنران این مراسم عنوان کرد: شهرقم محدث های بزرگی داشته و این محدثین مورد عنایات اهل بیت(ع) بودند.

وی افزود: از افتخارات و عظمت این شهر همین انداز بس مرحوم کلینی صاحب کافی، ۹۰ درصد روایات این کتاب مهم روایی شیعه از قمّین نقل کرده است. دراین

 کتاب ۱۶ هزار و۲۰۰ حدیث است، این نشان می دهد این شهر دارای چه عظمت و بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: اگرحضرت معصومه(س) اظهار تمایل به شهر قم کرده است به دلیل بزرگی این شهر بوده است.

این استاد حوزه علمیه برحفظ حرمت این شهر و ترویج مبانی دینی وعقیدتی تأکیدکرد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *