گزارشی از مراسم شهادت امام صادق علیه السلام


گزارشی از مراسم شهادت امام صادق علیه السلام

????گزارشی از مراسم شهادت امام صادق علیه السلام

???? حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری: تکیه به دشمن، نشان از ضعف ایمان و اعتقاد به وعده های الهی است

????حوزه/ متأسفانه در شرایطی قرار داریم که بعضی افراد با بی اعتقادی، تنها نگاهشان به خارج از کشور است و انتظار دارند کشورهای خارجی مشکلات کشور را حل و فصل کنند.
به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در مراسم شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، رئیس مذهب شیعه که با حضور علما، روحانیون و اقشارمختلف مردم در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین برگزار شد با اشاره به نگاه بعضی مسئولین به خارج از کشور برای حل مسائل کشور گفت: متأسفانه در شرایطی قرار داریم که بعضی افراد با بی اعتقادی، تنها نگاهشان به خارج ازکشور است و انتظار دارند کشورهای خارجی مشکلات کشور را حل و فصل کنند در حالی که اگر این دسته افراد کمی ایمان، باور و معرفت و اعتقاد به خدا و نعمت هایش داشتند، هرگز سخن از اعتلاف با دشمنان این مرز بوم نمی کردند.

????سخنران این مراسم افزود:خدای متعال، انبیاء الهی و ۱۴ معصوم علیهم السلام را برای تنظیم زندگی و چگونه زیستن به سمت مردم فرستاده است.

وی عنوان کرد: اگر این بزرگواران به سمت انسانها فرستاده نمی شدند با حیوان فرقی نمی کردیم و اگر الان انسان اشرف مخلوقات است به دلیل وجود همین انبیاء الهی و معصومین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در بیان چگونه زیستن اظهار داشت: منظور از چگونه زیستن، زیست شناسی نیست، بلکه چگونه زیستن در کلام و سیره امام صادق(ع) دارای اصولی است. اصل اول این است کاری که به کسی واگذار شده،دیگری انجام نمی دهد.

سخنران این مراسم عنوان کرد: اصل دوم این که خدای متعال همه انسانها را می بیند و به همین دلیل لازم است انسان طوری زندگی کند تا فردای قیامت شرمنده خدا و اهل بیت(ع) و انبیاء الهی نشود.

????وی افزود: اصل سوم این است وقتی خدا روزی دهنده است و روزی هر فردی را به دیگری نمی دهد پس دروغ گفتن، توهین کردن و فحش دادن و رشوه گرفتن معنا نباید داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهار داشت: اصل چهارم در چگونه زیستن این است که به مرگ و قیامت باور و اعتقاد داشته باشیم.

????سخنران این مراسم با بیان اینکه مردم ایران زمین، مؤمن و با اعتقاد هستند و تا کنون در همه توطئه های دشمنان ایستاده اند، گفت: با وجود همه فتنه ها، نظام، انقلاب و جامعه اسلامی سربلند بیرون آمده است.
وی در پایان با اشاره به اهمیت معرفت خدا در سعادت بشر افزود: در روایتی امام صادق(ع) فرمودند« اگر مردم در معرفت به خدا، بدانند چه خصلت هایی است، هرگز چشم به آن نعمت هایی که خدا به کفار داده، نخواهند دوخت.

▪حوزه نیوز
@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *