پیروان همه ادیان در برابر اهانت به انبیاء بایستند / لزوم تحریم همه‌جانبه فرانسه


پیروان همه ادیان در برابر اهانت به انبیاء بایستند / لزوم تحریم همه‌جانبه فرانسه

آیت‌الله فقیهی:
استاد سطح عالی حوزه علمیه با تأکید بر لزوم تحریم همه‌جانبه فرانسه، گفت: باید پیروان همه ادیان الهی اعم از مسیحیان و یهودیان و مسلمین در برابر اهانت به انبیاء بایستند، چرا که وقتی اهانت به یک انسان معمولی در فرانسه جرم است، چرا نباید اهانت به پیامبر میلیاردها انسان جرم باشد؟

ییبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن فقیهی، امروز، هفتم آبان‌ماه در ادامه مباحث اخلاقی خود، گفت: یکی از مواردی که در آیات و روایات مورد توجه فراوان است، صبر است؛ انسان اگر آگاهی به عاقبت امور داشته باشد، صبر برای او آسان می‌شود؛ شخصی که مریض است و به طبیب مراجعه می‌کند، اگر نیاز به جراحی داشته باشد، زمانی تن به جراحی می‌دهد که بداند بدنش در آینده سالم می‌شود و برای او خیرات به همراه دارد، لذا در برابر مشکلات آن صبر می‌کند.

وی افزود: اینکه رهبری می‌فرمایند مشکلات کشور را برای مردم توضیح دهید و آنان را اقناع کنید، به خاطر همین مسئله است، زیرا اگر مردم امیدوار شوند، سختی‌ها را بهتر تحمل خواهند کرد، اما در جایی که کسی جوابگوی مشکلات نیست و مردم نمی‌دانند چرا این مشکلات ایجاد شده و کی قرار است برطرف شود، صدایشان بلند می‌شود و فریاد بر می‌آورند.

فقیهی تصریح کرد: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند ما اهل صبر هستیم، اما شیعیان ما صبرشان از ما بیشتر است، راوی از این تعبیر امام تعجب کرد و دلیل آن را پرسید و امام فرمودند: برای اینکه ما صبر می‌کنیم و ناملایمات زیادی را تحمل می‌کنیم (همه ائمه از جمله امام حسین مصیبت‌های زیادی دیدند و تحمل کردند) لکن ما حقایق عالم و بهشت و جهنم را می‌بینیم و صبر برای ما راحت‌تر است، ولی شیعیان ما در عین اینکه چندان به این مسائل آشنا نیستند، صبر می‌کنند.

وی افزود: حضرت علی‌اکبر خدمت امام حسین(ع) آمد و گفت که جگرم از تشنگی می‌سوزد و امام فرمود که به زودی از دست جدت پیامبر سیراب می‌شوی. این مسئله برای آنها یقینی است و صحنه را می‌بینند، لذا آن همه سختی برایشان آسان است. امام خمینی چون به تکلیف‌مداری اعتقاد داشت، همین روحیه سبب شد تا در برابر بسیاری از مشکلات صبور باشد و امروز این روحیه در مقام معظم رهبری هم وجود دارد و از هیچ قدرتی ترس ندارند، چون وظیفه را باید انجام دهیم و چه شکست ظاهری خورده یا به موفقیت برسیم، در هر صورت پیروز هستیم.

موفقیت در گرو صبر است

استاد سطح عالی فقه حوزه علمیه اظهار کرد: کسانی که تابع ولایت فقیه هستند و می‌دانند تصمیم‌گیری ولی فقیه از روی سنجش مصالح و مفاسد است، صبر بر مشکلات و تحمل آن برای آنها آسان است؛ امام علی(ع) در روایتی فرموده‌اند که مشکلات را تحمل کنید، نصفه احتمال و نصفه تغافل؛ یعنی ۵۰ درصد بگویید ممکن است فلان خلاف رخ نداده باشد. بنابراین هر چیزی شنیدیم سریعاً قبول نکنیم و نصف مسئله هم تغافل است؛ زیرا وقتی تحمل کنید، آبروی افراد حفظ می‌شود و بسیاری از امور ناپسند مستور می‌ماند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر مشکلی در زندگی ایجاد شد، با تفکر و تحمل و صبر آن را مرتفع کنید و فوری تصمیم‌گیری نکنید و جوانب امور را بسنجید.

آیت‌الله فقیهی در ادامه به مسئله اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر(ص) اشاره و اظهار کرد: دولت فرانسه به بهانه آزادی بیان اهانت به پیامبر را تأیید می‌کند، بیش از دو میلیارد پیرو پیامبر هستند و در چنین شرایطی آزادی بیان چه معنایی دارد. قرآن فرموده است که «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» دشمنان قصد دارند نور خدا را بپوشانند، اما بدانند موفق نخواهند شد.

وی اضافه کرد: مسلم است انسان هرقدر قدرتش بیشتر شود، دشمنان بیشتری هم دارد و پیامبر هم هرقدر در دنیا شناخته تر می‌شود، بیشتر دشمنی می‌کنند، ولی بدانند قلب بیش از دو میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کردند. اهانت به هیچ عنوان صحیح نیست و نه به پیامبر و نه به یک انسان معمولی نباید اهانت شود. لذا در دولت فرانسه اگر کسی به کسی اهانت کرد، او را جریمه می‌کنند. این قانون، درست است و در اسلام هم جان و مال و آبروی مردم محترم است.

اهانت به انبیاء با آزادی بیان توجیه نمی‌شود

استاد حوزه افزود: سؤال ما این است که آیا انبیائی مانند موسی و عیسی و پیامبر اسلام همانند یک انسان معمولی هم تلقی نمی‌شوند که اهانت به آنها جرم باشد؟ اینها می‌گویند ما مهد آزادی هستیم و اگر به مسیح و موسی هم اهانت شود، کاری نداریم. ما می‎گوییم همه اینها اشتباه است؛ آیات قرآن چقدر از حضرت موسی و ابراهیم و عیسی و پیامبر تجلیل کرده است؛ شما به پیامبران الهی و مقدسات ادیان که بالاترین افراد جامعه هستند، اهانت می‌کنید.

وی بیان کرد: ما معتقدیم نباید به افراد معمولی و پیامبران اهانت شود؛ همه پیروان ادیان یهودی و مسیحی و مسلمان باید متحد شوند و فرانسه را از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تحریم و برخورد قوی با دولتمردان این کشور داشته باشند و باید برخوردی باشد که آنها را منفعل کرده و از حرکت زشتشان جلوگیری کند؛ شما اهانت به یک فرد معمولی را جرم می‌دانید، آن وقت چطور در برابر اهانت به مقدسات میلیاردها انسان بی‌توجه هستید.

آیت‌الله فقیهی اظهار کرد: همه پیروان ادیان آسمانی باید علیه فرانسه متحد شوند و به خصوص در بعد اقتصادی، کالاهای آنان را تحریم کنند و از طرف دیگر ما هم در مواجهه با آنها نباید فحش بدهیم و اهانت کنیم و سخنان زشت بر زبان بیاوریم؛ وزارت خارجه و همه کشورهای اسلامی و امت اسلامی و حتی کسانی که متدین به دین الهی هستند، با هم متحد شوند و در برابر کشورهایی که به انبیاء اهانت می‌کنند، بایستند.

پیروان ادیان علیه فرانسه متحد شوند

استاد حوزه اضافه کرد: چرا کاریکاتور حضرت مسیح را می‌کشند و همه مسیحیان نسبت به آن بی‌تفاوت هستند؛ چرا در برابر این بی‌احترامی‌ها نمی‌ایستند و واکنشی ندارند؛ بنابراین لازم است تا موضع قاطع جهانی از سوی پیروان همه ادیان صورت بگیرد تا به بهانه آزادی بیان، این کارها تداوم نداشته باشد؛ اهانت حرام است و مسلماً اهانت به انبیاء و اولیاء از گناهان بزرگ است و مردم از این کارها متنفر هستند.

وی افزود: در آمریکا کسانی که می‌خواهند رئیس جمهور ده‌ها میلیون انسان شوند، به یکدیگر اهانت می‌کنند و این مسئله در فرهنگ آنها رسوخ کرده است، لذا باید همه در برابر این اقدامات موضع داشته باشند.

انتهای پیام

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *