ولایت فقیه ضامن اتحاد و امنیت در کشور


ولایت فقیه ضامن اتحاد و امنیت در کشور

,
آیت الله فقیهی مطرح کرد؛
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه نعمت ولایت فقیه سبب اتحاد و امنیت در کشور شده، گفت: شهدا به فرمان ولی فقیه امنیت کشور را حفظ کرده اند.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق با بیان اینکه انسان همواره باید شاکر نعمت های پروردگار باشد، گفت: شکر دارای انواعی است؛ یکی از انواع شکر، شکر زبانی است؛ اولین وظیفه در برابر نعمت های خداوند متعال شکر زبانی است.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه گاهی انسان ها نسبت به شکرگزاری از نعمت ها غفلت می کنند، عنوان کرد: باید در برابر نعمت هایی که از طریق مخلوق به انسان می رسد علاوه بر تشکر از مخلوق، از خالق نیز سپاسگزار بود چرا که علت العلل تمامی نهمت ها خداوند متعال است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: شکر لفظی برای سپاسگزاری از خداوند متعال کفایت نمی کند و عملا نیز باید شاکر این نعمات بود؛ سپاسگزاری عملی با اجتاب از محرمات و گناهان حاصل می شود.

وی با بیان اینکه تشکر از خالق منافاتی با سپاسگزاری از مخلوقین ندارد، اظهار داشت: تا زمانی که تقدیر و سپاسگزاری لازم از مخلوق انجام نشود، شکر خالق نیز در حقیقت تحقق پیدا نمی کند.

آیت الله فقیهی ابراز کرد: برخی از اختلافات خانوادگی ناشی از عدم وجود فرهنگ سپاسگزاری در میان اعضا خانواده است؛ اگر تشکر ها میان زن و شوهر وجود داشته باشد از بسیاری طلاق ها جلوگیری می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید نسبت به نعمت امنیت بزرگ شاکر باشیم، ادامه داد: یکی از نعمت های الهی امنیت است و کشور ما نیز از لحاظ امنیت یکی از بهترین کشورهای خاورمیانه است.

وی گفت: اگر تنها دم از مشکلات بزنیم ممکن است نعمات الهی از انسان سلب شود؛ مشکلات و گرانی ها وجود دارد اما برای پشت سرگذاشتن آن ها باید شکرگزار و اهل تلاش و کوشش بیشتر باشیم.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه یکی از نعمت های بزرگ که باید شاکر آن بود، نعمت ولایت فقیه است، عنوان کرد: نعمت ولایت فقیه سبب اتحاد و امنیت در کشور شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: ولی فقیه در قلب مردم جا دارد و مردم حاضرند جان خود را برای او فدا کنند و این شهدا هستند که به فرمان ولی فقیه امنیت کشور را حفظ کرده اند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *