عضو جامعه مدرسین حوزه: متولیان دین سبک زندگی رضوی را درجامعه ترویج دهند.
آیت الله محسن فقیهی


عضو جامعه مدرسین حوزه: متولیان دین سبک زندگی رضوی را درجامعه ترویج دهند.

, , ,

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در تمام ابعاد برای جامعه الگو است، اظهار داشت: باید مسئولان و متولیان دین در ترویج معارف اهل بیت(ع) و نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی در جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: برخی از ائمه به صورت علنی و برخی هم به صورت سیاسی با دشمنان اسلام و طاغوتیان مبارزه می کردند که امام رضا(ع) در اینز مینه فعال بودند.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه ائمه در کنار بیان احکام و دستورات الهی  مبارزات سیاسی خود را هم ادامه می دادند خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) نقش زیادی در آگاه‌سازی مردم زمان خودش داشت به‌طوری‌که روشنگری که ایشان می‌کرد در جامعه‌ای اسلامی زبانزد بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه(س) شروع می شود، گفت: طبق آن مطالبی که در روایات آمده است حضرت معصومه از شخصیت و جایگاه والایی برخوردار هستند.
آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است هر کسی قبر حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب است، اینها حاکی از مقام بالای این بانو می باشد و وظیفه هم ما می باشد که از این زیارتگاه و بارگاه استفاده معنوی ببریم .
وی اضافه کرد: بانوان در این دهه کرامت که به مناسبت ولادت خانم فاطمه معصومه(س) منعقدشده است توجه بیشتری به کرامت ها، شخصیت ها و ارزش ها انسانی و اسلامی خود داشته باشند و بدانند که دارای ارزش ویژه ای هستند.
عضو جامعه مدرسین در خاتمه تاکید کرد: بانوان مسئله حجاب و عفاف و حیا را در بین خود و خانواده گسترش دهند تا پیرو حضرت فاطمه معصومه(س) باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *