سیرۀ حضرت فاطمه (س) الگوی زنان عصر حاضر است.


سیرۀ حضرت فاطمه (س) الگوی زنان عصر حاضر است.

, ,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
سیرۀ حضرت فاطمه (س) الگوی زنان عصر حاضر است

حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت و احقاق حق نشان می‌دهد اسلام نه فقط با کنش‌گری اجتماعی زن در دفاع از حق و حقیقت مخالف نیست، بلکه اساساً چنین الگوهایی را الگوی شاخص و تراز زن می‌داند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محسن فقیهی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهراء (س) با اشاره به سیره درس‌آموز دختر رسول خدا (ص) جایگاه معنوی ایشان را بسیار رفیع دانست و اظهار داشت: زندگانی صدیقه طاهره (س) سراسر درس زیستن و تعلیم فضائل معنوی و اخلاقی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: سوانح زندگی آن حضرت (س) تجسم آموزه‌های والای تربیتی است که شایسته است عموم مردم، و به‌ویژه زنان و طلاب علوم دینی به سیره آن حضرت رجوع کنند.

این استاد حوزه علمیه همچنین افزود: جایگاه اجتماعی زن در اسلام چنان والاست که امامان معصوم (ع) به الگوگیری از حضرت زهراء (س) که یگانه زن معصوم در میان چهارده معصوم (ع) هستند، افتخار و پیروی از سیره آن بانو را همواره به شیعیان توصیه می‌کردند.

وی بیان کرد: این‌که از وجود مبارک امام زمان (عج) نقل شده است که «اِنَّ لی فی إبنه رسولِ الله اُسوهٌ حَسَنَهٌ» (الغیبه، الطوسی: ص ۲۸۶) نشان می‌دهد که باید بیش از پیش جایگاه سرور زنان دو عالم را تجلیل کنیم. حضرت صدیقه کبری (س) الگوی جامع و همه‌جانبه سبک زندگی معنوی، اخلاقی و اجتماعی زن در اسلام است و سبک زندگی فاطمی خط بطلانی است بر اندیشه‌های مغرضان و تنگ‌نظرانی که جایگاه زن در اسلام را محدود می‌دانند و مقام زنان در قوام زندگی اجتماعی و خانواده نادیده می‌گیرند، سیره آن حضرت (س) و دخترشان حضرت زینب کبری (س) در دفاع از حریم ولایت و احقاق حق نشان می‌دهد اسلام نه فقط با کنش‌گری اجتماعی زن در دفاع از حق و حقیقت مخالف نیست، بلکه اساساً چنین الگوهایی را الگوی شاخص و تراز زن می‌داند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین توصیه بنده به علاقه‌مندان آن حضرت (س) این است که ضمن تعظیم شعائر و پاس‌داشت مقام ایشان، بکوشند در مسیر شناساندن و معرفی تعالیم معنوی، اخلاقی و اجتماعی حضرت صدیقه کبری (س) به‌ویژه خطبه‌ها و احادیث منقوله از آن حضرت (س) از هیچ کوششی فروگذار نکنند، چراکه احترام و تجلیل بی‌مانند رسول خدا (ص) و ائمه معصومین (ع) از آن حضرت، نشان‌دهنده عظمت مقام این بانو و الگو بودن‌شان برای همه و به‌ویژه زنان است.

متن کامل را در خبرگزاری مهر بخوانید:
yun.ir/cvcce9
__________________________________
کانال در محضر آیت الله محسن فقیهی
@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *