ترویج فرهنگ ناب دینی برپایه روحیه انقلابی، رسالت مهم حوزه است 


ترویج فرهنگ ناب دینی برپایه روحیه انقلابی، رسالت مهم حوزه است 

ترویج فرهنگ ناب دینی برپایه روحیه انقلابی، رسالت مهم حوزه است
حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، ترویج فرهنگ ناب دینی برپایه روحیه انقلابی را رسالت مهم حوزه های علمیه دانست.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه ابراز داشت: امیدواریم سال تحصیلی جدید توام با موفقیت و نشاط و پرکاری بیشتر از سوی طلاب و فضلای حوزه باشد.

وی با اشاره به دیدار چند روز پیش مقام معظم رهبری با طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند طلاب باید با حفظ و تقویت روحیه انقلابی در مسیر افزایش سطح علمی و معرفتی و معنوی خود بکوشند و به این وسیله به نیازهای روز جامعه و نظام پاسخ دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش بسیار مهم و کلیدی حوزه و روحانیت در هدایت جامعه به ویژه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی افزود: با توجه به بیان تذکرات دلسوزانه رهبری معظم در سال های گذشته درباره اهمیت مسایل فرهنگی و لزوم مقابله جدی و هوشمندانه با نفوذ فرهنگی دشمنان ، آن چه مسلم است این که تلاش مضاعف حوزویان در پاسداری از حریم فرهنگی کشور و مقابله با توطئه های شوم دشمن یک ضرورت به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: البته این مراقبت و هوشیاری و مقابله، از گذشته با محوریت روحانیت و علما وجود داشته است، با این حال در زمانه حساس ما به جهت رشد روزافزون رسانه های نوین و از جمله توسعه فزاینده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، این مهم ضرورت مضاعفی پیدا کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *