بقاع متبرکه تبدیل به پایگاه‌های مهم فرهنگی و دینی در کشور شده‌اند


بقاع متبرکه تبدیل به پایگاه‌های مهم فرهنگی و دینی در کشور شده‌اند

آیت‌الله محسن فقیهی ضمن گرامیداشت پنجم ذی‌القعده، روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان اظهار داشت: روز ملی بزرگداشت امامزادگان که در ایام دهه کرامت نیز واقع‌شده، اقدامی بس ارزشمند در راستای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و به‌ویژه تبیین معارف ناب مکتب اهل‌بیت (ع) است که باید آن را قدر دانست و از این ظرفیت در مسیر تبلیغ دین و پاسخ به شبهات بهره‌گیری کرد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین اقدامات امامزادگان در طول حیات پربرکت خویش، تلاش خستگی‌ناپذیر در مسیر ترویج معارف اهل‌بیت (ع) و نیز تربیت و هدایت انسان‌ها بوده و امروز نیز مرقد مطهر آن‌ها و بقاع متبرکه همین کارکرد مهم را در سطح جامعه اسلامی ایفا می‌کنند.
آیت‌الله فقیهی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درزمینهٔ بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری چند سال پیش در بحث لزوم تکریم امامزادگان فرمودند که این حرم‌های مطهر می‌بایست به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شوند و لذا به نظر بنده هر اقدام مخلصانه و هدفمندی در این راستا یکی از بهترین عبادت‌ها به شمار می‌رود.

وی بابیان این‌که تکریم امامزادگان و پاسداشت مقام و شأن و جایگاه آنان بیش از هر چیز ابراز ارادت و عرض ادب به ساحت مقدس رسول‌الله (ص) است، تصریح کرد: این‌ها فرزندان پیامبر (ص) و امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) هستند و احترام به فرزندان حضرت رسول (ص) احترام به خود ایشان است.

آیت‌الله فقیهی افزود: بی‌شک وجود بقاع متبرکه و مزار مطهر امامزادگان بخش مهمی از تاریخ، هویت و فرهنگ کشورمان را تشکیل می‌دهد و ما برای اصلاح و پالایش فرهنگی جامعه نباید از این ظرفیت بسیار عظیم و اثربخش غافل شویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *