استقلال کردستان عراق باعث انزوای آن و تنش در منطقه می شود 


استقلال کردستان عراق باعث انزوای آن و تنش در منطقه می شود 

استقلال کردستان عراق باعث انزوای آن و تنش در منطقه می شود
حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک استقلال کردستان عراق باعث انزوای آن و تنش در منطقه غرب آسیا می شود.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت شدید دولت مرکزی این کشور و نیز کشورهای همسایه از جمله ایران و ترکیه اظهار داشت: از نگاه ما باید تمامیت ارضی و استقلال عراق به خوبی حفظ شود و موضع قاطع ایران حمایت از دولت مرکزی عراق است.

وی با اشاره به این که بی شک استقلال کردستان عراق تبعات بدی برای این کشور و منطقه ما به همراه خواهد داشت، گفت: اگر بنا باشد که هر قسمتی از هر کشوری به بهانه ای خواهان استقلال و جدا باشد، این مساله باعث مشکلاتی برای آن کشور می شود و چنان چه این موضوع در دنیا باب شود، مشکلات بسیاری در حوزه سیاسی و جغرافیایی رخ می دهد.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که استقلال کردستان عراق باعث انزوای آن در سطح منطقه می شود، افزود: کشورهای ایران و ترکیه و سوریه و دیگر کشورها باید با وحدت و به طور جدی این اقدام را محکوم کرده و مانع از تحقق این موضوع شوند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی گویا همه دنیا با جدایی کردستان از کشور عراق مخالف هستند و در ظاهر هم سازمان ملل آن را محکوم کرده و تنها اسرائیل از این موضوع حمایت می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *