آیت الله فقیهی:  مسئولین برای رفع گرانی، فقر و بیکاری تلاش بیشتری کنند 


آیت الله فقیهی:  مسئولین برای رفع گرانی، فقر و بیکاری تلاش بیشتری کنند 

, ,
آیت الله فقیهی:
مسئولین برای رفع گرانی، فقر و بیکاری تلاش بیشتری کنند 
حوزه/ در حال حاضر درشرایطی قرار داریم که مردم از مشکلات بیکاری، فقر و گرانی و تورم رنج می برند، باید برای رفع این مشکلات این مردم متدین کاری کرد، حرکتی انجام داد.

 آیت الله فقیهی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۹ دی مردم قم در دفاع و حمایت از مرجعیت امام راحل، گفت: معتقدیم مرجعیت شیعه وابسته به مردم است و اعتماد مردم به مرجعیت زمانی شکل  می گیرد که مرجع به مردم اعتماد دارند و مردم به رساله های شرعی آنها عمل می کنند.

وی افزود: نمونه از این پیروی، فتوای میرزای شیرازی بود که حتی در درون دربارشاه نفوذ کرد و توانست درباریان را به مبارزه علیه ظلم و استبداد فراخواند و تنباکو  را تحریم کند.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: امام راحل هم مرجعی بود که مورد علاقه و احترام همه مردم بود. مردم عاشق و دلباخته ایشان بودند و نتوانستند توهین به این عالم فقیه مجاهد را تحمل کنند و دردفاع از امام راحل قیام کردند و حادثه ۱۹ دی را به وجود آوردند.

این استادحوزه علمیه بیان داشت:این احترام تاجایی بودکه مردم حتی با وجود کشته و زخمی دادن زیاد، اما دست از حمایت ازمرجعیت شیعه برنداشتند و نهایتا انقلاب در بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید.

آیت الله فقیهی گفت: نقش مرجعیت و مردم در تداوم انقلاب، بی بدیل است و همین امرباعث تداوم انقلاب شده است.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: معتقدیم انقلاب ارکانی دارد که از جمله آن مردم هستند. مسئولین باید بدانند  مردم نقش اساسی در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب دارند و اگر نظام باقی است چون مردم به این نظام و انقلاب باور دارد و تا کنون به پای این انقلاب ایستادند وخون دادند.

وی افزود: در حال حاضر درشرایطی قرار داریم که مردم از مشکلات بیکاری، فقر و گرانی و تورم رنج می برند، باید برای رفع این مشکلات این مردم متدین کاری کرد، حرکتی انجام داد.

این استاد حوزه ابراز داشت: معتقدیم مردم ولی نعمت و صاحب اختیار انقلاب هستند و به همین دلیل باید کاری کنیم تا مردم بیش از این در مسائل معیتشی گرفتار نشوند.

آیت الله فقیهی گفت: لازم است برای حفظ انقلاب و نظام، قوانیی به نفع مردم تصویب شود تا شاهد رفع مشکلات جامعه باشیم.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: معتقدیم اگر در جامعه مشکلاتی مانند دزدی، رشوه، فساد و… است، چون به مبانی دینی و قوانین دین عمل نمی شود.

وی افزود: اگر قوانین دینی جاری می شد، نباید شاهد فساد واختلاس باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *