آیت الله فقیهی: مسئولین باید پاسخگوی چرایی عدم اجرای سیاست های کلی جمعیت باشند


آیت الله فقیهی: مسئولین باید پاسخگوی چرایی عدم اجرای سیاست های کلی جمعیت باشند

,

تصاویر/ دیدار رییس سازمان تبلیغات قم با آیت الله فقیهی

حوزه/ ازدواج و زیاد شدن جمعیت رابطه مستقیم با هم دارند، رهبری هم سیاست های کلی ابلاغ جمعیت را ۶ سال پیش ابلاغ کردند، اما چرا تاکنون اجرا نشده و موانع این کار چه می باشد، مسئولین باید پاسخ دهند.

آیت الله فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع سیاست کلی ابلاغ جمعیت از سوی رهبر انقلاب و عمل نکردن به این موضوع از سوی مسئولین کشور و نظام، گفت: رهبر انقلاب در مورد ازدیاد نسل، الگوی اسلامی پیشرفت و مسئله ازدواج توصیه هایی فرمودند و لازم است مسئولین برای تقویت و اجرای آن در جامعه تلاش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: ازدواج و ازدیاد نسل جلوی بسیاری از آسیب ها مانند فساد، پیر شدن جمعیت و … در کشور را خواهد گرفت، ولی متأسفانه بی توجهی مسئولین اجرایی به سیاست های کلی جمعیت، موجب شده کشور دچار خسارت هایی شود.

این استاد حوزه اظهار داشت: امروز یکی از موانع سیاست های کلی جمعیت عدم تمایل جوانان به بحث ازدواج و در ادامه فرزند دار شدن است.

وی بیان داشت: اینجا نقش مسئولین باید پر رنگ تر از گذشته شود و مشکلات ازدواج، تورم و گرانی و بیکاری را رفع کنند. تا تورم و گرانی و نبود کار است، جوانان تمایل به ازدیاد نسل و فرزنددار شدن نخواهند داشت.

آیت الله فقیهی گفت: مانع دیگر همین فضای رها شده مجازی است که معلوم نیست این فضا جامعه جوان را به کجا می برد. هر چه باشد وقتی کنترلی روی آن نباشد، می تواند بسیار خطرناک باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: خطر آن هم مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط بی اشتیاقی جوانان به ازدواج است. اگر جوان گرفتار در فضای مجازی شود، نمی تواند کنترلی روی خود داشته باشد و همین مسئله ضمن دامن زدن به فساد، ازدواج ها را هم به عقب می اندازد و نتیجه آن کم شدن فرزند و در ادامه کم شدن جمعیت است.

این استاد حوزه اظهار داشت: ازدواج و زیاد شدن جمعیت رابطه مستقیم با هم دارند، رهبری هم سیاست های کلی ابلاغ جمعیت را ۶ سال پیش ابلاغ کردند، اما چرا تاکنون اجرا نشده و موانع این کار چه می باشد، مسئولین باید پاسخ دهند.

وی بیان داشت: آمارها نشان می دهد تا چند سال دیگر در کشور  نیروی جوان نخواهد بود و این مشکل بسیار بزرگی است. چرا نباید در این رابطه فکری از سوی مسئولین نظام شود.

آیت الله فقیهی گفت: به نظر می آید باید مشوق هایی در مورد تولید نسل، فرزند و ازدواج در نظر گرفت، ولی این مسئله تاکنون به فراموشی سپرده شده و خود می تواند در دراز مدت کشور و نظام را با خطر جدی نبود نیروی جوان برای کار مواجه کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *