آیت الله فقیهی: شخصیت علمی و سیاسی امام محمد باقر(ع) مورد توجه جامعه اسلامی باشد


آیت الله فقیهی: شخصیت علمی و سیاسی امام محمد باقر(ع) مورد توجه جامعه اسلامی باشد

,

آیت الله فقیهی: شخصیت علمی و سیاسی امام محمد باقر(ع) مورد توجه جامعه اسلامی باشد

آیت‌الله فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت امام باقر(ع)اظهار داشت: امام باقر(ع) دارای شخصیتی علمی و سیاسی بودند که باید موردتوجه جامعه اسلامی قرار بگیرد.

وی افزود: بر اساس روایاتی که از پنجمین امام همام به دست ما رسیده است پس از امام صادق(ع) بیشترین احادیث از امام باقر(ع)است، امام باقر(ع) شکافنده علم بودند و روایات قوی برای پیش برد علم و احکام اسلام بیان کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات پنجمین اختر تابناک ولایت برای ترویج معارف دینی تصریح کرد:امام محمدباقر(ع) ضمن بیان احکام شرعی مسائل سیاسی و موضوعاتی که برای اداره جامعه و اداره احکام اسلام مفید بود را  بیان می‌کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد:حکومت وقت هنگامی‌که مشاهده کرد امام باقر(ع) در مسائل سیاسی واردشده و مردم را علیه حکومت ظلم تحریک می‌کند تصمیم گرفت ایشان را شهید کنند.

آیت‌الله فقیهی ابراز کرد: برنامه‌های امام باقر(ع) در دو بُعد علمی و سیاسی بود که بُعد سیاسی هنگامی‌که شدت پیدا کرد حکومت ظلم ایشان را با زهر به شهادت رساند.

وی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر اهل‌بیت(ع) افزود: شهادت امام باقر(ع) برای ما درس مهمی است و باید در همه زندگی خود از اهل‌بیت(ع) تبعیت کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تأکید بر لزوم ترویج دین پیامبر(ص) و اسلام ناب محمدی خاطرنشان کرد:اگر در مسیر معصومین گام برداریم در تکامل علمی و تکامل سیاسی به پیشرفت می‌رسیم، دین اسلام از سیاست جدا نیست و اهل‌بیت(ع) هم این‌چنین عمل کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *