آیت الله فقیهی در گفتگو با مهر: زیارت جامعه کبیره یکی از سرمایه های سترگ شیعه است


آیت الله فقیهی در گفتگو با مهر: زیارت جامعه کبیره یکی از سرمایه های سترگ شیعه است

,

زیارت جامعه کبیره یکی از سرمایه های سترگ شیعه است

آیت الله فقیهی گفت: زیارت جامعه کبیره که از امام هادی نقل شده یکی از سرمایه های سترگ شیعه است. این زیارت از نظر متن و محتوا عمیق و بی نظیر بوده و حاوی معارفی ناب و ارزشمند است.

آیت‌الله فقیهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت ولادت دهمین پیشوای شیعیان امام هادی (ع) اظهار داشت: امام هادی (ع) اقدامات ارزشمند سیاسی و فرهنگی در زمانه حساس خود داشتند که  باید مورد توجه جامعه اسلامی قرار بگیرد.

وی افزود: امام هادی (ع) با اینکه تحت کنترل شدید مراقبان و ماموران حکومت بود اما با این حال فعالیت های سیاسی و فرهنگی زیادی در زمان خود داشتند. از مهمترین فعالیت های سیاسی و فرهنگی امام هادی (ع) تبیین مقام والای امام و  امامت در جامعه و مبارزه با افکار و جریان های انحرافی عقیدتی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اشاره به فعالیت های سیاسی و فرهنگی امام هادی (ع) بیان داشت: زیارت جامعه کبیره که از امام هادی نقل شده یکی از سرمایه های سترگ شیعه است. این زیارت از نظر متن و محتوا عمیق و بی نظیر بوده و حاوی معارفی ناب و ارزشمند در شناخت اهل بیت (ع) و مقام ولایت است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با تاکید بر اینکه بهترین راه شناخت و معرفت به امام و ولایت، فرمایشات معصومین (ع) است گفت: شایسته است که شیعیان و محبان اهل بیت با قرائت و تامل در احادیث، ادعیه و زیارات منسوب به امام هادی (ع) شناخت و معرفت خود را نسبت به مقام شامخ امامت و ولایت ارتقا دهند و همچنین دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی در تحقق و فرهنگ سازی این امر مهم و ترویج معارف امامت و ولایت نهایت تلاش و همت را داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *