آیت الله فقیهی در گفتگو با مهر:صحیفه سجادیه زبور آل محمد(ص) است/ نقش ادعیه در انسان سازی و هدایت


آیت الله فقیهی در گفتگو با مهر:صحیفه سجادیه زبور آل محمد(ص) است/ نقش ادعیه در انسان سازی و هدایت

⭕️ آیت الله فقیهی در گفتگو با مهر:صحیفه سجادیه زبور آل محمد(ص) است/ نقش ادعیه در انسان سازی و هدایت

🔹آیت الله فقیهی گفت: صحیفه سجادیه که از آن به عنوان زبور آل محمد(ص) یاد می شود یکی از ارزنده ترین آثار جهان اسلام است.

🔹آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: سیره اخلاقی و سیاسی امام سجاد(ع) درسهای بزرگی به امّت اسلامی می‌آموزد و باید این درس ها در جامعه تبیین شود.

🔹آیت الله فقیهی با تاکید بر سیره اخلاقی امام سجاد(ع) بیان داشت: دستگیری از مستمندان یکی از ویژگی های بارز امام سجاد(ع) بود. چنان که در دعای سی‌ام صحیفه سجادیه می‌فرماید: پروردگارا! همنشینی فقرا و تهیدستان را برایم محبوب گردان و مرا به شکیبایی نیکو بر همنشینی ایشان یاری فرما.

🔹عضو جامعه مدرسین با اشاره به سیره سیاسی امام سجاد(ع) تاکید کرد: هر یک از ائمه(ع) متناسب با زمان خود، روش خاصی برای هدایت جامعه داشتند. امام زین العابدین(ع) پس از کربلا به روشنگری و تبین حقایق پرداختند و امام سجاد و حضرت زینب علیهما السلام پیام رسان و پاسدار عاشورا بودند.

🔹استاد درس خارج حوه علمیه ضمن تاکید بر نقش ادعیه در انسان سازی و هدایت گری گفت: دعا سلاح مومن است و انسان با دعا و نیایش به درگاه پروردگار به مقامات عالیه می رسد. صحیفه سجادیه که از آن به عنوان زبور آل محمد(ص) یاد می شود یکی از ارزنده ترین آثار جهان اسلام است که حاوی دعاهای امام سجاد است.

🔹عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه صحیفه سجادیه خاطر نشان کرد: صحیفه سجادی مشتمل بر ناب ترین مسائل توحیدی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است. صحیفه سجادیه در جامعه امروز مظلوم و مغفول واقع شده است و لذا باید این اثر ارزشمند و مضامین عالی آن در جامعه بیشتر ترویج شود.
yon.ir/zcHZX

@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *