آیت الله فقیهی در درس خارج: درس مقاومت را از امام حسین گرفته ایم| حوزه ها باید انقلابی بمانند


آیت الله فقیهی در درس خارج: درس مقاومت را از امام حسین گرفته ایم| حوزه ها باید انقلابی بمانند

⭕️آیت الله فقیهی در درس خارج:
درس مقاومت را از امام حسین گرفته ایم| حوزه ها باید انقلابی بمانند

🔹به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی در جلسه درس خارج خود با تقدیر از حضور روحانیان، طلاب و فضلا در برنامه های تبلیغی دهه نخست محرم، تصریح کرد: شما بحمدلله به خوبی درس های عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) را برای مردم تبیین کردید.

🔹وی با بیان این که روحانیون و مبلغان هم باید متلبس به لباس تقوا باشند، گفت: وقتی فداکاری ها، تقوا، پاسدارس از ارزش ها و اهمیت و اهتمام اباعبدالله و یاران با وفای ایشان به ارزش های دینی و اقامه نماز در روز عاشورا را بیان می کنیم احساس می کنیم ما هم پیرو آن حضرت(ع) هستیم و این احساس باید در وجود همه ما متبلور شده باشد.

🔹ایت الله فقیهی با تاکید بر این که باید در مقاومت، مقابله با ظلم و استکبار و عدم پذیرش ذلت از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) الگو بگیریم، گفت: شما سربازان امام زمان(عج) باید دو لباس علم و تقوا را دارا باشید تا در این جامعه پرآشوب بتوانید حرکت کنید و مؤثر باشید، یقینا به این مطلب رسیده اید و توصیه می کنم برای این احساس خود ارزش قائل باشید.
استاد حوزه علمیه قم افزود: سعی کنید این احساس را پاس بدارید، در علم و اجتهاد کوشا باشید تا بتوانید پاسخگوی سؤالات و شبهات جوانان باشید، هم لباس تقوا را داشته باشید و هم الگویی برای دیگران باشید.

🔹ایت الله فقیهی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حوزه انقلابی، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ حوزه و روحانیت باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند.
وی افزود: تحقق این مهم در این است که هم خوب درس های عاشورا را بیان کنید، هم خوب بپذیرید و هم خوب عمل کنید و نیز به شبهات پیرامون این موضوع پاسخ دهید.

🔹استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: سیره عملی ائمه و علمای بزرگوار را باید در جامعه الگو قرار دهیم؛ متاسفانه در شرایط کنونی قدری تقوا و عمل به واجبات و مستحبات در جامعه ما کمرنگ شده است؛ شما باید این حرکت را در جامعه تقویت و مردم را به اسلام، مقاومت و عزت دعوت کنید.

🔹پیمان شکنی در ذات آمریکایی ها است
آیت الله فقیهی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج خود درباره مذاکره با آمریکا تصریح کرد: ایشان در این باره فرمودند که مذاکره با آمریکا جز ذلت چیزی دیگری نیست، معنای مذاکره در زمان کنونی این است که تسلیم آمریکا شویم و هرچه آنها می گویند قبول کنیم.

🔹وی پیمان شکنی را در ذات آمریکایی ها دانست و با بیان این که اینها هیچ وقت به وعده های خود عمل نمی کنند، یادآورشد: رهبر معظم انقلاب خط را روشن کردند؛ ما و ملت ما درس مقاومت را از اباعبدالله الحسین(ع) گرفتیم و باید این فرهنگ را در جامعه پیاده و ترویج کنیم.
آیت الله فقیهی گفت: صدا و سیما و رسانه ها نیز باید به این موضوع بپردازند و مردم را برای مقاومتی که اباعبدالله الحسین(ع) الگوی آن بودند آماده کنیم.

@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *