آیت‌الله فقیهی: قدس متعلق به صاحبان اصلی آن یعنی مردم فلسطین است


آیت‌الله فقیهی: قدس متعلق به صاحبان اصلی آن یعنی مردم فلسطین است

,

آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که همه مردم می‌دانند که رژیم صهیونیستی با ناجوانمردی تمام و بی‌عدالتی مردم فلسطین را آواره کرد، گفت: قدس متعلق به صاحبان اصلی آن یعنی مردم فلسطین است.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به یوم‌الله روز قدس و اهمیت این روز اظهار داشت: روز قدس از یادگاری‌های گران‌قدر امام خمینی(ره) است که برای جمعه آخر ماه مبارک رمضان تعیین‌شده و در طی ۴۱ سال گذشته همواره مورد تأکید امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و همه علما، بزرگان و شخصیت‌های برجسته جهان بوده است.

 وی ادامه داد: روز قدس از این نظر اهمیت دارد که وحدت ملی و اتحادی برای جهان اسلام در برابر ظلم و بی‌عدالتی که اتفاق افتاده است، به وجود بیاید.

آیت‌الله فقیهی تأکید کرد: همه مردم می‌دانند که رژیم صهیونیستی با ناجوانمردی تمام و بی‌عدالتی مردم فلسطین را آواره کرد و کشوری خودساخته را تشکیل داد.

وی ادامه داد: آواره کردن و قتل و عام مردم فلسطین کاملاً محکوم است و کاری به کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ندارد و مسئله‌ای است که باید ازنظر انسانی موردتوجه قرار بگیرد.

آیت‌الله فقیهی تصریح کرد: همه مردم و آزادی خواهان جهان باید در برابر این اقدام رژیم صهیونیستی بایستند به‌طوری‌که یک حرکت انسانی به وجود بیاید و در برابر این ظلم بایستد چراکه امکان دارد برای هر کشوری این اتفاق بیفتد.

وی با بیان این‌که ازنظر عقل و منطق باید تمام مردم دنیا در برابر این ظلم و ستم بایستند، خاطرنشان کرد: هیچ‌کسی ازنظر منطق نمی‌پذیرد که یک حکومتی مردمی را از وطن و کشور خودش آواره کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: نکته دیگر از نظر و منظر اسلام نیز این حرکت قابل‌قبول نیست، مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان بوده و قبله اول مسلمین است و به همین علت کشورهای اسلامی باید دقت و نظر بیشتری در این زمینه داشته باشند و اجازه ندهند که عده‌ای این‌گونه با یک کشور اسلامی و مسلمان برخورد کنند.

وی ابراز داشت: چون امکان دارد این اتفاق برای آن‌ها نیز بیفتد به همین علت همگرایی و همدلی کشورهای اسلامی می‌تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد.

آیت‌الله فقیهی تأکید کرد: اگر این مسئله باب شود برای خود این کشورها نیز خطرناک است به همین علت کشورهای اسلامی باید تأکید بیشتری بر این مسئله داشتند باشند که قدس متعلق به صاحبان اصلی آن‌ها یعنی مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ایران اسلامی با دلایل عقلی، انسانی و اسلامی بر عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی تأکید دارد و علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران این را می‌گوید که هیچ‌وقت به منافع کشوری حمله نخواهد کرد اما درعین‌حال در کنار مردم ستمدیده و بی‌دفاع خواهد ایستاد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *