آیت‌الله فقیهی: دروغ‌گویان و اهل تهمت لیاقت نمایندگی را ندارند


آیت‌الله فقیهی: دروغ‌گویان و اهل تهمت لیاقت نمایندگی را ندارند

, ,

استاد حوزه علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند به کسی رأی دهید که مؤمن و متدین باشد؛ به احکام شرعی متعبد باشد؛ اهل غیبت و تهمت، دروغ‌گویی و وعده‌های فریب‌دهنده نباشد. کسی که به جای پرداختن به طرح‌های خود به بدی دیگران می‌پردازد، نشانه ایمان و دین ضعیف فرد است.

افراد دروغگو و اهل غیبت و تهمت، لیاقت نمایندگی ملت ایران را ندارندبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن فقیهی، امروز، ۳۰ بهمن در جمع طلاب در درس خود گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات، فرمودند باید مورد توجه ملت باشد؛ یکی از نکاتی که باید مورد اهتمام باشد این است که انتخابات، فرصتی برای ما هست تا بتوانیم تهدیدات دشمن را خنثی کنیم.

وی افزود: مردم با قدوم الهی که برمی‌دارند و رأی می‌دهند، دشمنان را مأیوس می‌کنند؛ راهپیمایی‌ها، خیلی ارزشمند است ولی انتخابات، پشتوانه قوی‌تر برای نظام است زیرا همه دنیا می‌دانند در ایران احزاب و رقابت وجود دارد و وقتی دولت آراء را اعلام کند دنیا می‌پذیرند زیرا ماحصل رقابتی جدی است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی دشمنان ببینند مردم از نظام خود حمایت می‌کنند از نابود کردن کشور مأیوس و ناامید می‌شوند، لذا انتخابات همان طور که رهبری فرمودند تضمین‌کننده امنیت کشور و سبب یاس دشمن است.

وی تاکید کرد: اصولا اقتدار یک ملت به انتخابات است و وقتی انتخابات، قوی باشد و ۵۰ درصد به بالا مشارکت کنند، نشانه اقتدار نظام است.

فقیهی با بیان اینکه حضور در انتخابات وظیفه شرعی، ملی و قانونی است تصریح کرد: همه مردم ایران به عنوان شهروند و کسانی که امنیت می‌خواهند و به کشور علاقه دارند باید در انتخابات حضور یابند.

وی افزود: برخی با حاشیه‌سازی و بیان مطالبی سبب دلسردی مردم برای حضور در انتخابات شده‌اند ولی مردم باید منفعت خود را در نظر بگیرند؛ منفعت مردم در گرو امنیت و اقتدار نظام، اقتدار نیروهای مسلح و رهبری است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در رای دادن باید نکاتی را رعایت کنیم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به کسی رای دهید که مومن و متدین باشد؛ به احکام شرعی متعبد باشد؛ اهل غیبت و تهمت، دروغگویی و وعده‌های فریب‌دهنده نباشد. کسی که به جای پرداختن به طرح‌های خود به بدی دیگران می‌پردازد، نشانه ایمان و دین ضعیف فرد است.

وی افزود: کسانی که تخریب و بدگویی دیگران می‌کنند، ایمان ضعیفی دارند و نباید به این افراد رای دهیم؛ اگر کسانی لیاقت دارند به جای تخریب دیگران، طرح‌های خود و کارهای خوب را بیان می‌کنند؛ کسی که میلیاردها تومان برای انتخابات تبلیغ کرده و وعده‌های نادرست می‌دهد نباید منتخب باشند.

فقیهی بیان کرد: مسئله دیگر این است که به کسی رأی دهیم که واقعا معتقد به انقلاب باشد؛ ممکن است کسی متدین هم باشد، ولی انقلاب را قبول نداشته و شجاع هم نباشد و به دشمنان اعتماد کند؛ چنین افرادی لیاقت رفتن به مجلس ایران را ندارند.

استاد حوزه افزود: باید به کسی رأی دهیم که روحیه جهادی داشته و طرفدار عدالت هم باشد؛ باید دنبال افرادی با این ویژگی‌ها باشیم و با قصد قربت در رای دادن شرکت کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *