🔴 آیت‌الله فقیهی:مدعیان نالایق پُست و مقام در جامعه دروغگو و ظالم هستند.


🔴 آیت‌الله فقیهی:مدعیان نالایق پُست و مقام در جامعه دروغگو و ظالم هستند.

🔴 آیت‌الله فقیهی:مدعیان نالایق پُست و مقام در جامعه دروغگو و ظالم هستند.

🔹به گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن فقیهی، استاد تفسیر حوزه علمیه ۱۱ مهرماه، در جلسه تفسیر خود در سخنانی با اشاره به آیات ۹۴ و ۹۵ سوره مبارکه بقره گفت: براساس این آیات، یهود و یهودیان می‌گفتند که آخرت و بهشت برای ما هست و دیگران سهمی از بهشت ندارند.
وی افزود: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید به یهود بگو که اگر آخرت و بهشت برای شماست و اختصاص به شما دارد پس شما درخواست و آرزوی مرگ کنید زیرا دنیا پر از مشکلات است ولی در بهشت بهترین زندگی را خواهید داشت.

🔹فقیهی ادامه داد: خداوند در این آیه محاجه کرده که شما اگر واقعا راست می‌گویید که بهشت تنها و تنها برای شما هست پس چرا از مرگ می‌ترسید در حالی که از نشانه‌های ایمان آن است که انسان از مرگ نترسد.
فقیهی با بیان اینکه یهودیان به هیچ وجه تقاضای مرگ نمی‌کردند و از مرگ می‌ترسیدند چون می‌دانستند اعمال زشتی انجام داده‌اند، بیان کرد: این‌ها می‌دانند که در آخرت جایگاه خوبی ندارند لذا از مرگ هراسان هستند.

🔹این استاد تفسیر حوزه علمیه با بیان اینکه از این آیه معلوم می‌شود که خود یهودیان هم به آنچه می‌گفتند معتقد نبودند تصریح کرد: بعضی مواقع برخی افراد از علم و تقوای خود سخن می‌گویند در حالی که می‌دانند آن طور نیستند؛ یهودیان هم می‌دانستند که افراد خبیثی هستند ولی خود را از تمام مردم دنیا بهتر می‌دانند و تصور می‌کنند آخرت هم برای آن‌هاست و دلیل دروغگویی آنان هم این است که از مرگ می‌ترسند و تقاضای مرگ ندارند.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در کربلا برای شهادت لحظه‌شماری می‌کرد و امام علی(ع) وقتی ضربت خورد فرمود فزت و رب الکعبه و اصحاب امام حسین(ع) مرگ را احلی من العسل می‌دانستند، بیان کرد: وقتی کسی مومن حقیقی باشد این گونه است بنابراین یکی از نشانه‌های سنجش ایمان افراد این است که ببینیم از مرگ می‌ترسد و یا اینکه ترسی ندارد.

🔹وی افزود: ادعای یهودیان در اینکه بهشت برای آنان است اعتقادی به حرف خود نداشتند و دروغ می‌گفتند و از مرگ هم می‌ترسیدند زیرا کارهای زشت و خبیثانه‌ای انجام داده‌اند و از کیفر اعمالشان می‌ترسند.

🔹فقیهی بیان کرد: کسانی که چنین ادعاهای دروغی دارند ظالم هستند؛ اصولا هر کسی را که ببینیم خود بزرگ‌بینی دارد و اهل دروغ است و خودش را فوق‌العاده و بالا می‌بیند و برای خودش احترام بیش از حد قائل است ظالم است.
وی با بیان اینکه این افراد دچار توهم هستند، تصریح کرد: اعتقاد معاد بالاترین ابزار برای تنظیم اعمال انسان است؛ اگر آخرتی نباشد انسان هر کاری را انجام می‌دهد ولی اگر اعتقادی باشد فرد به این باور است که پاداش اعمالش را می‌بیند.

🔹این استاد تفسیر حوزه علمیه با بیان اینکه اعتقاد به معاد از مهم‌ترین مسایلی است که مورد توجه برای ایمان انسان است اظهار کرد: کسانی که زندگیشان پاک است و با صفا زندگی کرده‌اند؛ کلاهی بر سر مردم نگذاشته و به مردم محبت و تواضع کرده و ظلم و اجحافی نکرده‌اند، ترس از مرگ ندارند ولی کسانی که خیلی از مرگ می‌ترسند افرادی هستند که خلاف زیادی در زندگی کرده‌اند.
فقیهی بیان کرد: کسانی که دروغ می‌گویند و ادعاهای باطلی در جامعه دارند جزء ظالمین هستند؛ ممکن است کسی بگوید من می‌خواهم از خودم تعریف کنم و بگویم من مجتهد و مرجع تقلید هستم؛ به دیگران چه ارتباطی دارد؟ یا مثلا من لیاقت ریاست جمهوری و فلان پست و … را دارم ولی اگر این ادعاها دروغ باشد نشانه ظالم بودن فرد است.

🔹این استاد حوزه علمیه افزود: روز قیامت سفره ما وابسته به اعمال امروز ماست؛ اگر مثلا نماز شب می‌خوانیم و یا ظلم و خلاف می‌کنیم همه این‌ها در سفره ما قرار می‌گیرد؛ اگر به کسی که قصد رفتن کربلا دارد کمک کنید و یا هر کار خیری انجام دهید آن را در قیامت می‌بینید؛ بنابراین از خدا بخواهیم سفره روز قیامت ما پر از خیرات و مبرات و کارهای خوب و خیر باشد.
yon.ir/lfqnU
🔻
@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *