مهم‌ترین و کاربردی‌ترین درس عاشورا در جهان امروز


مهم‌ترین و کاربردی‌ترین درس عاشورا در جهان امروز

,

🔹عضو جامعه مدرسین تبیین کرد:
مهم‌ترین و کاربردی‌ترین درس عاشورا در جهان امروز

🔹 آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه، در درس خارج خود با اشاره به حضور مبلغین و روحانیون در تبلیغ محرم گفت: یکی از درس‌هایی که این روزها آموختیم و به مردم هم آموزش دادیم این بود که روحانیون باید ملبس به لباس تقوا باشند.

🔹وی افزود: وقتی تقوا، فداکاری‌ها و اهمیت به ارزش‌های دینی و نماز جماعت روز عاشورا و … در مجالس بیان می‌شود احساس می‌کنیم ما هم پیرو اباعبدالله(ع) هستیم و باید این مسئله را در وجود خود تقویت کنیم.

🔹فقیهی افزود: همچنین از مجالس روضه و سوگواری می‌آموزیم که ما هم باید به تبعیت از امام حسین(ع) دنبال عزت اسلام و مسلمین باشیم.
فقیهی با بیان اینکه مبلغان باید دو لباس علم و تقوا را بر تن کنند تا بتوانند در جامعه پرآشوب امروز به سلامت حرکت کنند و به مقصد برسند اظهار کرد: اگر این احساس در محرم برای شما به وجود آمده آن را قدر بدانید و در علم، اجتهاد و تقوا کوشا باشید تا بتوانید پاسخگوی سؤالات جوانان و سایر مردم باشید.

🔹این استاد حوزه با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند روحانیت باید انقلابی باشد و انقلابی بماند تصریح کرد: این انقلابی ماندن در این است که درس‌های عاشورا را خوب بپذیریم و به آن عمل کنیم و به شبهات آن نیز پاسخ بدهیم.

🔹وی افزود: در جامعه امروز تقوا کمرنگ شده است؛ نماز خوانده می‌شود ولی گاهی سریع می‌خوانند و آمدن به مساجد هم مجدانه پیگیری نمی‌شود و عمل به بسیاری از واجبات در جامعه سست شده است.
فقیهی با بیان اینکه با آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی می‌توانید مردم را به ایمان، مقاومت و عزت دعوت کنید اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد مذاکره با آمریکا فرمودند که مذاکره با آمریکایی هیچ چیز جز ذلت به همراه ندارد و معنای آن تسلیم شدن در برابر آمریکا است.

🔹عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: برای رفاهی که ممکن است در جامعه ایجاد شود یا نشود، نمی‌توان با کسانی که به عهد خود وفا نمی‌کنند مذاکره کنیم زیرا برایمان ذلت‌بار است؛ ما درس مقاومت را از امام حسین(ع) گرفتیم و باید آن را در جامعه پیاده و ترویج کنیم و در سخنرانی‌ها، بیان و عملمان آن را هویدا کنیم و رسانه‌ها و صداوسیما هم باید به این مسئله بپردازند.

http://yon.ir/Ep783

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *