سخنرانی آیت الله فقیهی در همایش ائمه جماعات استان قم


سخنرانی آیت الله فقیهی در همایش ائمه جماعات استان قم

 

 

 

 

آیت الله فقیهی:اگر باعث از بین رفتن حقوق مردم شویم ضامن هستیم

????حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه نقش ائمه جماعت در جلوگیری از اسراف و استفاده درست از منابع زیرزمینی بسیار زیاد است گفت: ائمه جماعت، می‌توانند در این رابطه به مردم توجه دهند و حتی می‌توانند در رابطه با مصرف درست فرهنگ‌سازی کنند.

????به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت‌الله فقیهی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعت استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بر استفاده درست از منابع زیرزمینی مانند نفت و گاز تأکید کرد و گفت: بر اساس آیات و روایات، اسراف امری حرام است و نباید کاری کرد که منابع زیرزمینی از بین برود.

????عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: قرآن فرمود« انسان نباید در هیچ حالی اسراف کند، اسراف نکردن برای همه افراد است، برای همه افراد حرمت واردشده است و نباید اسراف کنند. این حرمت اسراف در مسائل گاز، آب، لباس و مسائل اقتصاد مقاومتی واردشده و جزء ضروریات دین است.

این استاد حوزه اظهار داشت: اسراف حکم شرعی است و دلایل روایات در این رابطه قوی است. معنای عدم اسراف این است، انسان از حد معمول و اعتدال جامعه تجاوز نکند. بنابراین اگر کسی از حد معمول در مصرف منابع زیرزمینی خارج شود، مرتکب گناه کبیره شده و مرتکب حرام تکلیفی و شرعی شده است.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که بر اساس روایات اسراف نوعی تضییع حقوق مردم است، اظهار داشت: در هر کاری اگر باعث از بین بردن حقوق مردم شویم، ضامن هستیم، بنابراین بحث اسراف موضوع مهمی است، باید توجه به آن داشته باشیم.

????آیت‌الله فقیهی بابیان اینکه نقش ائمه جماعت در جلوگیری از اسراف و استفاده درست از منابع زیرزمینی بسیار زیاد است، افزود: ائمه جماعت، می‌توانند در این رابطه به مردم توجه دهند و حتی می‌توانند در رابطه با مصرف درست فرهنگ‌سازی کنند.

????حوزه نیوز
http://hawzahnews.com/detail/News/442291

@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *