رسانه ها به حل مشکلات جامعه کمک کنند


رسانه ها به حل مشکلات جامعه کمک کنند

⭕️رسانه ها به حل مشکلات جامعه کمک کنند/قبل از این که مشکلی فراگیر شود آسیب شناسی و راه حل ارائه گردد

????امروز رسانه ها به خصوص خبرگزاری ها، بهترین ابزار برای شناسایی مشکلات، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی تربیتی هستند که می توانند مسائل را شناسایی و با ارتباط گیری با کارشناسان، راه حل های آن را پیدا نموده و در اختیار مسئولان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله محسن فقیهی، امروز در دیدار سردبیر و تعدادی از دبیران خبرگزاری حوزه، با بیان این که در دوره جدید مدیریت حوزه های علمیه جهش خوبی در عرصه های مختلف آغاز شده است اظهارداشت: آیت الله اعرافی دارای شخصیتی بین المللی است و نسبت به مسائل، نگاه وسیعی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: وی با سفر به کشورهای مختلف و آشنایی با افکار و دیدگاه های مختلف اندیشمندان، دارای دیدی باز است و هدفی را که تعقیب می کند نسبت به آن روشن بینی عمیق دارد.

ایشان بیان داشتند: کسانی که ارتباط وسیع با دنیای خارج دارند نسبت به مسائل آگاه تر هستند، اگر می خواهند برنامه ای داشته باشند، برای آن فکر می کنند و همه عرصه های داخلی و خارجی را می سنجند و این ویژگی در آیت الله اعرافی وجود دارد.

آیت الله فقیهی با ابراز خرسندی از انتخاب حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری به عنوان مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری نیز آشنایی با حوزه علمیه و دنیای خارج از حوزه های علمیه و تسلط به چند زبان خارجی است و می تواند در جریان تمام مسائلی که امروز در حوزه و جهان اسلام و عرصه بین الملل اتفاق می افتد باشد و برنامه ریزی کند. امروز تنها حوزوی بودن برای پذیرش مسئولیت کافی نیست، بلکه باید به مسائل روز دنیا نیز تسلط داشت،

وی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در خبرگزاری حوزه گفت: یکی از ویژگی های خبرگزاری حوزه این است که می تواند مشکلات، حوزه علمیه و جامعه را رصد و شناسایی کند و برای آن راه حل ارائه نماید.

????آیت الله فقیهی بیان داشت: امروز رسانه ها به خصوص خبرگزاری ها، بهترین ابزار برای شناسایی مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی تربیتی هستند که می توانند مسائل را شناسایی و با ارتباط گیری با کارشناسان، راه حل های آن را پیدا نماید و در اختیار مسئولان قرار دهند.

آیت الله فقیهی با بیان این که خبرگزاری حوزه خواسته های حوزویان و حتی افراد مختلف جامعه را جمع آوری و در اختیار علما و کارشناسان دلسوز برای ارائه راه حل قرار دهد تصریح کرد: البته تنها مشکلات را گفتن کفایت نمی کند، باید راهکار درست و مناسب که بتواند تاثیر گزار باشد ارائه شود.

وی بیان داشت: هر انتخاباتی که در کشور می شود، مسائل و مشکلاتی پیش می آید که تنها درباره اش حرف زده می شود و متاسفانه هیچ آسیب شناسی صورت نمی گیرد و در انتخابات بعدی دوباره همان مشکلات وجود دارد.
قبل از این که مشکلی در جامعه به وجود بیاید باید چاره و راه حلی برای آن اندیشیده شود گفت: خبرگزاری حوزه می تواند این خدمت را به رهبری، مراجع، دولت، ملت و نظام انجام دهد.

????در ابتدای این دیدار حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه نیز، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های رسانه رسمی حوزه های علمیه گفت: دنیای رسانه های مکتوب تمام نشده است اما رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی، میدان دار شده اند و مدیریت ذهن و عرصه های عمومی را دنبال می کنند که نباید از این عرصه غافل بود.

وی به رویکرد خبرگزاری حوزه در توجه ویژه به عرصه شبکه های اجتماعی و عرصه مولتی مدیا ابراز داشت: هم اینک خبرگزاری حوزه به رسانه ای قابل اعتماد نزد بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری های کشور تبدیل شده است و در عمده شبکه های اجتماعی حضور فعال دارد به طوری که هم اینک، پرمخاطب ترین رسانه دینی در شبکه هایی چون تلگرام و سروش است.

✔️مصاحبه آیت الله فقیهی با خبرگزاری حوزه
@mohsenfaghihi

http://hawzahnews.com/detail/News/436199

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *