حوزویان در مجاهدت علمی و فرهنگی به سیره باقرالعلوم(ع) تاسی کنند


حوزویان در مجاهدت علمی و فرهنگی به سیره باقرالعلوم(ع) تاسی کنند

,
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
حوزویان در مجاهدت علمی و فرهنگی به سیره باقرالعلوم(ع) تاسی کنند
حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار تاسی حوزویان و به طور کلی همه دانش پژوهان در مجاهدت علمی و فرهنگی به سیره امام باقر(ع) شد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام محمد باقر(ع) ابراز داشت: ما اگر سعادت دنیا و آخرت می خواهیم و اگر به دنبال رشد و تعالی معنوی، علمی، فرهنگی و حتی رشد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی به معنای حقیقی کلمه هستیم باید به سیره و روش ائمه اطهار(ع) رجوع کنیم.

وی افزود: به ویژه بیانات و فرمایشات ناب و گهربار امام باقر(ع) که در کنار سخنان فرزند برومندشان امام صادق(ع) گنجینه عظیمی هستند که در مسیر سبک زندگی اسلامی فراروی شیعیان و مسلمانان برای الگوبرداری قرار دارد.

استاد حوزه علمیه  با بیان این که در دنیای امروز کانون حمله دشمن در عرصه های فرهنگی و اعتقادی و سیاسی متوجه نظام شیعی ماست، گفت: ما اگر می خواهیم در جبهه جنگ نرم با توکل بر خدا موفق باشیم راهش تاسی به سیره نورانی حضرات معصومین است و این که خود را هر چه بیشتر و بهتر مجهز به علوم و معارف اهل بیت(ع) نموده و در نشر و ترویج آن ها در سطح جامعه و بلکه نظام بین الملل بکوشیم.

وی همچنین با تاکید بر این که این امام همام از هیچ فرصتی در جهت هدایت مردم و خروج آن ها از ضلالت فروگذار نمی کردند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید به تاسی از سیره نورانی امام باقر(ع) در مجاهدت علمی، فرهنگی و اعتقادی ، خستگی ناپذیر و با توکل بر خدا و استعانت از ائمه طاهرین(ع) کار کنیم و از زخم زبان ها و کارشکنی های دشمنان نیز نهراسیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *