برگزاری مراسم شهادت امام کاظم علیه السلام


برگزاری مراسم شهادت امام کاظم علیه السلام

⭕حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:مردم از تبعیض و سوء مدیریت مسئولین گلایه مند هستند

????حوزه/ مردم کشور با همه مشکلات کشور می سازند، ولی با تبعیض و بی عدالتی نمی سازند.

????به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری امشب در سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر(ع)که با حضور اقشار مختلف مردم در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه برگزار شد گفت: بهترین و با ارزش ترین صفت خوب، عدالت است. حسنات و ثواب ها در اسلام زیاد است اما عدالت سرآمد همه است.

سخنران این مراسم عنوان کرد: از طرفی گناه هم در عالم است ولی بالاترین نوع گناه، فسق و فجور است. امام سجاد(ع) در روایتی فرمودند« بدترین گناه،ظلم است».

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهار داشت: مردم کشوراعلام کردند، با همه مشکلات کشور می سازند ولی با تبعیض و بی عدالتی نمی سازند.

سخنران این مراسم اظهار داشت: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند« از فقر امت نمی ترسم بلکه از بی عدالتی و سوء مدیریت امت می ترسم.
وی با بیان اینکه متأسفانه در جامعه شاهد سوء تدبیر و تبعیض از سوی مسئولین هستیم،گفت: به همین دلیل جامعه دچار نوعی اضطرار شده بی عدالتی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بابیان اینکه بالاترین خیر، عدالت است و به همین دلیل نباید ظلم کنیم، اظهار داشت: عدالت به جامعه حیات و نور امید می بخشد و از آن طرف ظلم، حیات را از جامعه می برد.

????سخنران این مراسم عنوان کرد: در سیره عملی و رفتاری امام هفتم آمده است« که این امام(ع)سه روز علی بن یقطین وزیر خود را به دلیل بی اعتنایی به فردی بیابانگرد به منزل خود راه نداد تا اینکه این فرد پیش آن فرد بیان گرد رفت تا او را ببخشد تا از این طریق علی بن یقطین هم مورد محبت امام هفتم(ع) قرار گیرد.

????وی گفت: امام موسی بن جعفر(ع) در روایتی فرمودند« کسی که به بقاء ظلم راضی باشد با ظالم هم در ظلم شریک است»؛ این مسائل سیره اهل بیت(ع) است و اگر این سیره در جامعه و زندگی مردم اجرا شود، جامعه و زندگی مردم نورانی خواهد بود ولی جامعه از سیره اهل بیت(ع) غافل شدند.

@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *