جامعه به حوزویانی نیاز دارد که پاسخ گوی نیازهای روز و شبهات باشند/ انتقاد، نباید باعث مخالفت با اصل نظام شود


جامعه به حوزویانی نیاز دارد که پاسخ گوی نیازهای روز و شبهات باشند/ انتقاد، نباید باعث مخالفت با اصل نظام شود

⭕️جامعه به حوزویانی نیاز دارد که پاسخ گوی نیازهای روز و شبهات باشند/ انتقاد، نباید باعث مخالفت با اصل نظام شود

????به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن فقیهی شب گذشته در درس اخلاق در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان قم که با حضور اساتید، روحانیون و طلاب برگزار شد، به حماسه ۹ دی اشاره کرد و اظهارداشت: حماسه ۹ دی از جمله راهپیمایی های بود که در پهنه تاریخ ایران ماندگار شد، در آن روز همه طیف ها با اعتقادات مختلف حضور داشتند.

عضو جامعه مدرسین گفت: کسانی که در روز ۹ دی به صحنه آمدند با وجود همه مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی و معیشتی داشتند، اما با حضور خود اعلام کردند ما هرگز دست از حمایت از نظام، ولایت فقیه و انقلاب بر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مردم با حضور خود جلوی یاوه گویی های دشمنان را گرفتند و با به صحنه آمدن خود، اعلام کردند ما تا آخرین قطره خون دست از نظام اسلامی برنخواهیم داشت، اظهار داشت: انتقاد کردن خوب است، اما انتقاد نباید باعث مخالفت با اصل نظام شود.

????آیت الله فقیهی اظهارداشت: حماسه ۹ دی موجب اقتدار نظام، انقلاب در منطقه و عرصه بین الملل شده است و روز به روز بر قدرت و عظمت و شکوه انقلاب افزوده می شود.

عضو جامعه مدرسین به جایگاه و رسالت روحانیت در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: در عصری قرار داریم که جامعه انتظار بیشتری از حوزویان دارد و این امر می طلبد روحانیت برای برآوردن انتظارات، تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با تاکید براینکه روحانیت برای موفقیت در امر تبلیغ نیازمند رعایت عواملی است افزود: از جمله این عوامل با مردم بودن، همراهی با مردم و رعایت شئونات طلبگی است.

این استاد حوزه اظهار داشت: از دیگر شرایط موفقیت حوزویان و مبلغان این است با عمل خود مردم را جذب دین و آموزه های اخلاقی کنند.

آیت الله فقیهی گفت: زمانی که در سیره معصومین(ع) و حضرت علی(ع) دقت می کنیم، می بینیم این بزرگوران در برخورد با مردم بهترین برخوردها داشتند و ادب را در گفتار و رفتار رعایت می کردند و این گونه مردم را جذب دین می کردند.

عضو جامعه مدرسین بر مباحثه که از سنت های سلف حوزه و علما است تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از دیگر رسالت حوزویان، عمل به سنت های علمای گذشته، عمل به دین و به دنبال تعلیم و تعلم رفتن است.

این استاد حوزه اظهار داشت: طلبه برای موفقیت در جامعه و برای پاسخ گویی نیازمند به مطالعات قوی در موضوعات مختلف است. جامعه امروز نیازمند به حوزویانی است که پاسخ گویی نیازهای روز و شبهات باشند.

وی افزود: بعضی از بزرگان تاکید دارند باید سعی کرد چیزی را که یاد گرفته اید، به آن عمل کنید. اگر کسی به این اندازه پایبند باشد، مسائل را بداند، اخلاقیات را یاد گیرد و علم را بیاموزد و در کنار آن بتواند اهل عمل باشد، قطعا آثار آن برای خودش و جامعه دو چندان خواهد بود.

آیت الله فقیهی گفت: از دیگر رسالت روحانیت خدمت به نظام، انقلاب، جامعه اسلامی و اسلام است، منظور از خدمت، تبلیغ، تبیین آرمان های انقلاب و مبانی اسلام و زنده نگه داشتن دین، دنبال تعلیم و تعلم رفتن است.

????عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه هر طلبه اول باید سعی کند عالم شود و در مرتبه بعدی به علم خود عمل کند، اظهارداشت: این روایت از رسول خدا(ص) است که اگر کسی با علم خود اسلام را زنده نگه دارد این بالاترین درجه است و آن درجه این است که بین انبیاء و اهل علم، یک مقام فاصله بیشتر نخواهد بود.

✔️حوزه نیوز
http://hawzahnews.com/detail/News/435924
@mostafamalekian

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *