بیانات آیت الله فقیهی در آستانه هفته پژوهش


بیانات آیت الله فقیهی در آستانه هفته پژوهش

,
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دروس طلاب را بدون تحقیق و پژوهش ناقص دانست و از اهتمام مدیر حوزه‌های علمیه برای پژوهش محور کردن نظام آموزشی حوزه تقدیر کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در درس خارج خود که در مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، ضمن گرامیدشت هفته پژوهش و با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه گفت: هدف خداوند از خلقت انسان کسب فهم و علم است، در روایات ائمه اطهار(ع) طلب علم را بر هر انسانی واجب می دانند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه در آیات و روایات بر علم اندوزی و پژوهش تأکیدهای فروانی شده است، بیان کرد: فهم و علم مقدمه عمل است و انسان های عالم به علم و فهم خویش عمل خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که دروس طلاب بدون تحقیق و پژوهش ناقص است، ابراز کرد: طلاب درس خارج قریب به اجتهاد هستند و  آنها باید درباره هر درس تحقیق کنند و  نظرات و دیدگاه های اجتهادی خویش در کنار هر درس ارائه دهند.

عضو جامعه مدرسین ضمن قدردانی از مدیر حوزه های علمیه برای اهتمام بر پژوهشی شدن دروس حوزوی، گفت: آیت الله اعرافی تأکیدهای فراوانی داشته اند که نظام آموزش حوزه های علمیه پژوهش محور باشد؛ بنابراین طلاب در هر درسی باید تحقیق کرده و نظرات استاد جمع آوری و نقد کنند و درباره دروس حوزوی مقالات علمی ارائه دهند.

آیت الله فقیهی بیان کرد: طلاب با وجود مشکلات معیشتی، در مسیر علم و معنویت گام بر می دارند و بالاترین عبادت درس، تحقیق، مطالعه و پژوهش در فقه، معارف و علوم دینی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر طلاب قوه اجتهادی داشته باشد، وارد هر شغل و فعالیتی شوند، موفق خواهند بود و یافتن حق و حقیقت، هدف نهایی از تحقیق و پژوهش است، نه اینکه انسان دنبال خواسته های نفسانی خویش باشد.

گفتنی است، در پایان از برخی پژوهشگران مؤسسه دارالثلقین با حضور آیت الله فقیهی و حجت الاسلام بنیادی تقدیر به عمل آمد./۹۹۸/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *